teamem

Alla inlägg under april 2011

Av elin & malin - 18 april 2011 12:22

Yes!
rekordet är slått! ;)

gamla rekordet: 49

Nya rekordet: 54 :D

 

Av elin & malin - 17 april 2011 21:34

Sara


Jag lindar min ponny istort sätt varje gång och rider dressyr, för att ge stöd och värme. Vid hoppning och uteritter använder jag sensydd + stryckkappor för att han inte ska råka skada sig om han ex. skulle riva eller snubbla :) men vid sktitta eller lättare pass får han gå utan ;) så här gör jag, säger absolut inte att detta alltid är de bästa :)


Svar; Tycker jag låter vettigt!


 

Av elin & malin - 17 april 2011 19:54

Asså jag har en fråga..hur ofta ska man hoppa med sin häst tycker ni?

jag hoppar 2-3 gånger i veckan , är det för mycket?

Rocky verkar ju inte lida av det ,, men jag vet inte.

Vad tror NI?

   

Av elin & malin - 17 april 2011 12:15

Elin skrev ju om hur hon hittat Oliver och här kommer min och Rockys historia! :)


Jag har tjatat om att få en häst ända sen 4-5 åldern då jag för första gången red på en häst,,mamma och pappa sa ju så klart nej varje gång jag frågade,en kväll - jag var ca:8 år - såg jag att mamma kollade på blocket.se och ett litet hopp tändes i mig.Varje dag - nästan iaf- kollade jag på hästnet,bukefalos och blocket i hopp om att hitta den rätte,, jag minns en gång att jag hittade en 18 år gammal travare för 5000:- och jag ville så gärna ha den jamenar den var ju billig -fast det var nog tur att jag inte köpte den- Sen så var vi och red på en häst som vi kunde få låna under en tid men jag tyckte hon var alldeles för stark och snabb för mig.Det gick ngra månader och då hittade jag en annons: Söker du den perfekta ponnyn? då är detta ngt för dig!

Denna ponnyn är en riktig läromästare och riktigt snäll mot barn är han också!

bla.bla.bla

25 000:-


jag fastande ju såklart för annonsen och dessutom fanns han ju jättenära mig, vi åkte upp och tittade och provred honom - Detta var alltså Rocky - och han var supersnäll!

jag vågade tillochmed hoppa oxer med han ,, så vi köpte honom och när han gjort sig hemmastadd i det nya stallet så skulle jag ta min första underbara ridtur -det blev en katastrof han bockade och tacktade hela tiden och detta fortsatte i flera veckor,varje gång jag skulle till honom och rida var jag jätterädd för honom,, sen började min pappa att köra tillits övningar med oss två det hjälpte enormt!

efter att vi har jobbat på tilliten i ca 2 år så börja jag våga trava och så , ni fattar inte det men vilken härlig känsla det var att kunna trava på sin häst!

för ca: 1 år sen så kunde  jag äntligen börja galoppera och hoppa,,idag så är vi bästa vänner och jag litar fullständigt på han!


Från botten - Till toppen !


   

Av elin & malin - 16 april 2011 22:49

Kommentar till Boots
 
Ingen bild

Nathalie Hulterström

Lördag 16 april 22:15

Jag använder inte någon form utav benskydd på Evita, jag tycker helt enkelt inte att dom ska behöva det. Vore jag du så skulle jag ta reda på varför han trampar sig och försöka lösa problemet, just boots har jag själv inte något emot då det inte kan skada på något sett. Benlindor och andra besnkydd kan lätt trycka på leder, inget emot dom heller men själv använder jag det inte. Boots är ju bra om hästen just trampar eller skadar sig lätt. Bootsen är ju att rekommendera mer än andra benskydd. Även om jag själv inte använder det, hoppas det var lite till hjälp iallafall ^^


Svar; Håller med dig lite, asso att man inte ska tränga på onödiga saker. Har alltid benskydd när jag hoppar då jag har vart med om riktigt hemska grejer.. Ska testa ha boots på honom ett tag, han kommer lixom inte åt där han brukar trampa sig nu, så det är ett +  !


 


 

Av elin & malin - 16 april 2011 20:40

Shopping listan.

Kommentera vad du tycker om det?

 


 

Av elin & malin - 16 april 2011 19:29

Åhh, nu kom jag och tänka på min Uvex hjälm oxå. En brun helt klart. DEN ÄR ETT MÅSTE!

   

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards