teamem

Alla inlägg under juni 2011

Av elin & malin - 30 juni 2011 22:50

idag tränade jag på nuntorp,.de vart helt okej!

Jag trodde väl dock att det skulle vara en ung snygg kille menast det var en 50 + gubbe men han vart helt okej iaf! D:

Han förklarde väldigt bra och sådär! ;)

vi skulle typ hålla så vi hade pyttelite kontakt med hästens mun och jag märkte liksom vad hårt jag ändå håller i rocky jag  (asså inte så men ni fattar)

att man kan styra en häst i typ två fiskelinor elr vad man ska säga! ;)

Rocky blev väääääääääääldigt svettig men skötte sig super för att inte satt sin fot på nuntorp förut :)

Dock ville han inte riktigt stå still så det måste vi öva på! :)

Kanske kommer bilder senare om natalie lyckades fånga ngt? ;)

om ni trycker på hennes namn får ni se hennes helt azum blogg! :D

ajja ni får en annan bild sålänge ! :)

   


Av elin & malin - 30 juni 2011 22:17

Idag stack jag till stallet direkt det hade svalnat lite. Fixade lite, gjorde i ordning nytt träns, och damn så snyggt det blev. Kan någon gissa vad det är för träns/hur det ser ut?   

Tog iallafall med mig det, hoppgjorden, ett annat träns, och mit Glen Gordon pannband.

Ridpasset blev väl en timma och 15 min kanske? Det var hyfsat igångsatt och fartfyllt pass. Hade sötmalmsbettet, och det funkade rätt okej. Ret en skogstur i skritt på ca. 30 min till att börja med, sen travade jag runt banan Clairy hade plöjt ner. Efter det kom mamma och fick ta tid på oss, haha! Idag blev det 1 min och 40 sek, på en ca. 1 km runda. Rätt bra endå?


 

Av elin & malin - 28 juni 2011 23:23

Idag red jag 11 på kvällen bara för att det inte är så mycket flugor då ;)

gjorde en liten merkarbetes övn,

orkade inte plocka fram saker osv .

Rocky skötte sig fint,dock rusade han lite för mycket mot hindrena,

imorgon ska jag till elin och fota henne och ollibolli samt bada - om jag vågar (A) -

Statistiken är GRYM tack vare er ;')

ajja här får ni iallafall en bild på den sötaste ponnyn

  På torsdag ska jag börja träna för tränare med Rocky på nuntorp, ska bli helt azum ! :)

 

Av elin & malin - 28 juni 2011 22:44

Vi ligger på 53:dje plats av 145 934 bloggar.

Allt är tackvare er!

   

TDB

Av elin & malin - 28 juni 2011 20:53

Japp, nu har jag skapat konto på TDB eller vad det heter, och sökt licens. Nu är det bara mätintyget kvar. Sen blir det den första lokala!

   

Vill här och nu passa på att säga tack till alla er som läser vår blogg, och som kommenterar snälla saker och sånt!

Ni har hjälpt oss så mycket så att vi är med på topplistorna varje dag nu!

TACK!


 

Av elin & malin - 28 juni 2011 20:18

Idag red jag och Fanny ut och det blev ett grymt svettigt pass! 33 grader utanför stallet, så snacka om hett! Clairy, hon som äger stallet hade kört ner en väg runt 2 stora fällt med traktorn. Dom var ca. 5-6 meter breda och på ena långsidan var man ca. 10 meter från bilarna som körde på motorvägen. Haha, det låter helt knäppt, men det var as skoj. Höll på  att skritta ett halft varv, gallopera ett helt, skritta halvt och så vidare. Han blev dyngsur. Vi körde typ räcer runt, medans mamma stod och tog tid på oss. Blev 1 minut och 30 sek. Tyckte jag var rätt bra för det var ca. 1km sa mamma.

Vet inte riktigt en, men ska jag hoppa eller rida dressyr i morgon?


Imorgon kommer Malin hit, inte direkt den tiden man brukar åka till folk utan klockan kvart i 8 på morgonen typ! Vi drar väl till Oliver en sväng, jag rider, Malin fotar. Efter det ska jag dra med mig Malin till stranden och försöka få i den saken i vattnet!


Bilden? Jotack, jag vet att jag ser mongo ut.


Ponnyn som verkligen ger allt!

 

Av elin & malin - 28 juni 2011 11:17

Nu kommer bilder från när jag red wonder why ,, asså jag hade ju inte ridbyxor och sånt med mig så jag fick rida i mjukisar hehe  (a)

Men men,, det är inte det viktigaste ,, hennes trav var sjuuuuukt skön ! ;o

Gamal dressyr häst med stoooora steg :D

här kommer bilder :)

         

Av elin & malin - 28 juni 2011 02:51

Hejsan alla TeamEM's fina bloggläsare , Jag heter Elin och är snart 16 år  Bor i södertälje 
just nu rider jag bara på ridskolan 1 gång i vecka om jag inte rider andras hästa/ponnys 
själv sattsar jag på dressyren pga av att jag har blivit hopprädd när jag rammlat av och landat på nacken 
kan hoppa ibland men de bror på vem jag sitter på 
eftersom jag inte har någon egen häst/ponny så skriver jag om dom jag gillar mest att rida.

Caddy b-ponny som är en av mina favoriter på ridskolan den ponnyn lärde mig allt jag kan idag vi tävlade massa hoppning innan jag tyvär blev för gammal för han gillade verkligen inte dressyr innan men nu älskar jag de haha 

sen rider jag min läger ponny som min bästavän hyr från taffsnäs gård  

grimar Grönkulla  maxad d-ponny och fjording  ponnyn har verkligen allt som man önskar sig
en ponny man verkligen kan lita på med envis som en åsna ibland när man ställer för mycket krav 

även när jag är uppe hos grimar får jag låna en liten plutt ponny vid namn 
Sir Duke  c-ponny  
ägaren är 10 år och älskar hoppning hon hatar att rida dressyr på han så jag får äran att rida dressyr på han när jag är där och hinner han är verkligen en skön liten kille som älskar fart. 



vet inte vad jag skulle skriva om men hoppas ni gillar de iallafall 

kolla gärna in min blogg 

     

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards