teamem

Alla inlägg den 12 april 2011

Av elin & malin - 12 april 2011 19:43

Åhh, herre gud. Dagen var helt underbar utan detta regnet? Skulle det inte vara vår!? I dag så gick Oliver utan täcke när det regnade och det var ju inte det allra bästa men det gick. Vi hemtade Fannybanny och stack till stallet. Min polle var blöt som attan så det var inte ens att tänka på att  ha sadeln på. När han kom in skakade min älskade ponny. Han frös jätte mycket, så medans jag mockade fick han ha dubbla fleecetäcken på sig. Vi hade bommar idag. Men det slutade på att hindret flög till 85 höjden. BARBACKA! Har inte ens hoppat så med honom med sadel. Elle bara en gång i sommras med det hoppet han man inte direkt kalla snyggt! Men fanny gick in med sin häst efter ca. en halv timma, och jag höll igång lite till och när Fanny kom tillbaka fotade hon lite. Hon är ganska bra på det faktiskt!  Men kom ju som sagt upp till 85cm och han hoppade superduper. Han hoppade ganska stort och drog i väg med mig några gånger. Men det var nog för han tyckte det var kul.

Fotograf: Fanny Arnildstam. Hade jag rätt efternamn?..

Dissa mitt face. Fanny klagade på att jag såg allvarlig ut så jag fick visa mitt happyface...

  Mongo bild... Stillastående hopp 10 av 10.   FULL FART!        


 

Av elin & malin - 12 april 2011 18:12

Jag är osäker på hur länge man behöver skritta fram, min kusin säger ca 20 min men jag tycker det låter jättelänge,alla säger ju olika också så det är inte så lätt att veta ..

Jag brukar skritta fram i ca 5-10 minuter , är det för kort? Rocky har aldrig visat ngra tendenser på att han inte

mår bra av det men jag vet inte ;s

Brukar skritta ngra varv i paddocken och sen jobbar jag han lite i skritt.

 

Hur gör NI ?

 

Hur länge?

 

  gamal bild på rocky ;)

 

 

Av elin & malin - 12 april 2011 17:05

 

 

 
Av elin & malin - 12 april 2011 16:30

Igår när jag var hos Rocky gick typ allt skit?!

Han bara fjanta sig och svettades typ jättemycket ;S

lyssnade inte ett skit utan bara sprang och låtsades att han var en Arab eller ngt xD

snygga dressyr steg och högt buret huvud hehe xd

i boxen var han också nervig och stpd inte still om han inte hade ngt och tugga på ,, ajja vårkänslor kanske?  

Sen en dålig sak till!

Grimman jag köpte passar inte (baaaajjs!) får väll lämna tillbaks den, bara det att jag slarvat bort kvittot (a) 

Måste leta i mitt yber stökiga rum  

ajja får väl köpa en om jag åker till börjes/hööks/ullared på påsklovet? ;)

hejjssvejjs ! ;)


PS. sorry att jag inte bloggat, men jag har inte haft så mkt att skriva om xD


 


Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards