teamem

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Min och Rockys historia

Av elin & malin - 17 april 2011 12:15

Elin skrev ju om hur hon hittat Oliver och här kommer min och Rockys historia! :)


Jag har tjatat om att få en häst ända sen 4-5 åldern då jag för första gången red på en häst,,mamma och pappa sa ju så klart nej varje gång jag frågade,en kväll - jag var ca:8 år - såg jag att mamma kollade på blocket.se och ett litet hopp tändes i mig.Varje dag - nästan iaf- kollade jag på hästnet,bukefalos och blocket i hopp om att hitta den rätte,, jag minns en gång att jag hittade en 18 år gammal travare för 5000:- och jag ville så gärna ha den jamenar den var ju billig -fast det var nog tur att jag inte köpte den- Sen så var vi och red på en häst som vi kunde få låna under en tid men jag tyckte hon var alldeles för stark och snabb för mig.Det gick ngra månader och då hittade jag en annons: Söker du den perfekta ponnyn? då är detta ngt för dig!

Denna ponnyn är en riktig läromästare och riktigt snäll mot barn är han också!

bla.bla.bla

25 000:-


jag fastande ju såklart för annonsen och dessutom fanns han ju jättenära mig, vi åkte upp och tittade och provred honom - Detta var alltså Rocky - och han var supersnäll!

jag vågade tillochmed hoppa oxer med han ,, så vi köpte honom och när han gjort sig hemmastadd i det nya stallet så skulle jag ta min första underbara ridtur -det blev en katastrof han bockade och tacktade hela tiden och detta fortsatte i flera veckor,varje gång jag skulle till honom och rida var jag jätterädd för honom,, sen började min pappa att köra tillits övningar med oss två det hjälpte enormt!

efter att vi har jobbat på tilliten i ca 2 år så börja jag våga trava och så , ni fattar inte det men vilken härlig känsla det var att kunna trava på sin häst!

för ca: 1 år sen så kunde  jag äntligen börja galoppera och hoppa,,idag så är vi bästa vänner och jag litar fullständigt på han!


Från botten - Till toppen !


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elin & malin - 6 september 2011 10:47

Bloggen är flyttad till http://vanersborgryttarna.blogg.se så kika in där vetja! ...

Av elin & malin - 5 augusti 2011 15:08

Bloggen är under designbyte   för tillfället!

Av elin & malin - 3 augusti 2011 22:35

        Kapacitet för mer? Att han har!      Rosetten var lite läskig..    Foto; Maja Simonsson   ...

Av elin & malin - 3 augusti 2011 21:00

När vi kom till LERK var paddocken jätte slaskig och underlaget var tungt.  Banan innehöll grindar, vågplank, naturhinder, vattenmatta mm.   LD På framhoppningen gick han fint, inte sånt tempo jag ville han skulle gå i men det var ju pga und...

Av elin & malin - 3 augusti 2011 13:39

Tillslut hittade jag en som kunde hänga på till Lilla Edet och fota. Det blev Maja Simonsson, hon kommer nu när som helst.  Sen bär det av till stallet, fixa sadel, träns, transport mm. Är skit taggad inför ''tävlingen'' i kväll, satsar på 2 fina...

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards