teamem

Alla inlägg under april 2011

Av elin & malin - 16 april 2011 08:07

Åhh..vad jag är glad..Äntligen funkar det !!

bilden säger väl allt ? ;)

       

Av elin & malin - 14 april 2011 21:27

Måste köpa pälsglans,men vet inte vilket?

vilket är bäst? ;)'

btw,,elin srev ju en fin text om hur hon hittade Ollibolli..vill ni höra hur jag hittade Rockyboy? ;)


 

 

Av elin & malin - 14 april 2011 20:48

Jag ska berätta.
Innan jag köpte Oliver fick jag en förväxt shettis vid namn Pandora. Hon var renrasig men var endå 1.20cm Efter ett tag hade jag fått nog med att träna en enveten ponny, till hopp shettis. Jag skulle tävla ponny galopp! Skulle startat henne nu till sommaren om jag inte skulle växt så. Jag tänkte efter ett tag. Jag ville ha en större ponny som jag inte var för stor på och inte såg liten ut på. Jag tittade runt och hittade Dragons Filippa. Mamma ringde och pratade med ägaren. Hon var otroligt het och krävde en erfaren och tuff ryttare. Vi hittade en annan som hette Capputchina, och en som hette Oliver och dom stod på Nuntorp i Brålanda. Mammas gamla tränare hade båda två. Dom var inridna och ingenting mer. Eller bara grund utbildade i horsemanship. Jag blev fast i den grövre hästen, alltså Capputchina. Hon var inte direkt en dröm att rida kan jag ju säga.. Hon ville inte gå. Hon var envis och trög men världens gosigaste i boxen. Oliver var skygg. Han yrde runt i boxen och ville inte bli borstad. När vi sadla fick han panik och kastade sig från sida till sida. När vi väl hade fått på allt kom en tjej som skulle visa lite hur han var. Han gick på snedden och var otroligt känslig i munnen! Han sparkade bakut i galoppen och jag kände direkt; Detta en INGET för mig! Jag var ute efter en utbildad hopp ponny som var ganska ung. Mamma blev helt kär i honom även om han var som han var. Hon ville ha honom även om jag inte gillade han. Hon tvingade mig att provrida. SOM TUR VAR. Hanvar mjuk och fin tills galloppen. Det fanns iallafall någon gnista i han. Han skulle vara med på Nuntorpsdagarna så vi skulle kolla hur han var då. Det var inga problem alls. Vi ringde och sa att vi skulle ha honom.  Dom sa att det var okej och vi stack och kollade på hans pass. Det var kul, han hade exakt alla i närmaste släkten i passet! Pappan är Orchis Morio som är pappa till ca. 70 hästar och ponnyer! Men efter ett tag ringde dom och berättade något riktigt tråkigt. Det var ett par som jag misstänkte som hästhandlare. Dom ville ha båda två och pruta rejält! Oliver och Capputchinas ägare gick med på det. Jag blev jätte besviken och tänkte att jag aldrig kommer att hitta en så söt ponny som han. Han var min. Ingen annans. Fastän vi inte hade köpt han så var han min! Efter någon vecka ringde stellan. Han berättade att de inte hade hört av sig någonting mer och att vi fick han! Jag blev över lycklig. Jag fick han den 21 Maj 2010 och det glömmer jag aldrig. Han var ju helt okunnig och så men jag visste att det kunde gå. När vi hade haft honom i någon månad började jag hoppa lite smått. Han hoppade som en padda. Klumpigt och stort. Det har hänt mycket sen dess. 85cm utan problem, löshoppade en gång 1m.
Jag får inte fram alla minnen men
Linnéa, minns du när pandora ville rulla sig i vattnet med dig på och Oliver var s rädd för vattnet så han hoppade i?
Hanna Odelius, när vi fick rida runt en låååång omväg för att komma till sommar hagen?
Jag har en massa mer. Får inte fram allt!.
Älskade ponny.
-du
-jag
-vi
- Nu sticker vi.
in i äventyret, och vi kommer aldrig att lämna det.


 

 

Av elin & malin - 14 april 2011 19:55

I går var jag ju som sagt på hoppträning för Johanna Ranö. Jessica och Starligt var oxå med och det gick helt klart as bra för dom! Dom är as söta tillsammans, sant! Men iallafall så red jag dit bort, och det tar ju ca. 20 minuter. Det blir ju en perfekt fram skrittning. Då gick han nästan bara och möösa på så jag fick säga till han några gånger. När vi kom dit så såg jag att vi skulle hoppa fem kombination, sånt jag måste träna Oliver på så han ska känna sig säker. Men först var det bara små bommar och han enna studsade över dom. Dom var ju så läskiga.. Men till slut fick jag han att inte bara gå över dom, utan oxå att det gick sakta och så han fick arbeta på! När vi hoppade hoppade vi ju en kombination och första ''hindret'' låg runt 50cm, det andra var ett kryss på 50cm det med. Sen kom ett rättuppstående 50cm , oxer 65-70cm, mini hinder 50cm det med! Vi höjde ju eftersom. Försa gångerna var han ganska osäker och vinglade mot hindrena men sen drog han som attan. Det var inte något lugnt och fint tempo, utan han skulle ha det i ett extremt tempo! Han var iallafall super bra att göra med igår!

 


 

Av elin & malin - 13 april 2011 22:02

Min och Olivers 3;dje hoppträning i dag då. Skriver om det i morgon, nu är jag frusen och ska ta mig en varm och go dusch!

Mitchi :D

    


 

Av elin & malin - 13 april 2011 21:59

Kommentar till Ponnyn som ska ta mig till toppen.
 
Ingen bild

Fanny

Onsdag 13 april 18:37

Nej,jag heter Fanny Arnildstam ;)
Inget H? ;)


Svar; Jag är grym endå? :D

Jag kom ihåg vad det var iallafall. Stavningen kommer!...

Hmmm, var kom H ifrån? Jag måste ha kommit åt de av mistag *vissel*


 

Av elin & malin - 13 april 2011 18:37

Är sugen på att ha tävling här på bloggen men jag vet inte hur,vart,när ? xd

Vad vill ni ha för tävling?

Vad för pris?



SVARA GÄRNA !! ;)

 

Av elin & malin - 13 april 2011 16:31

FÖLJ BLOGGEN VIA BLOGLOVIN,

klicka på ''bloglovin'' knappen längstner i vänsterfälltet och börja!

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards