teamem

Alla inlägg under mars 2011

Av elin & malin - 31 mars 2011 21:51

I dag skulle jag och Fanny hoppa tillsammans men han var ju så konstig i går så jag sa att jag bara hoppade om han kändes bätre. Och det gjorde han. Fattade galopp klockrent, happade över 85 oxern med vattenmatta under. Han har aldrig gjort det, men den var inte så himla läskig? Han har aldrig rivt ett hinder, han vägrar istället. De har sina små idéer. Men jag och Fanny hoppade två kombination och en oxer som stod snett igenom. Fannys häst mitchi var helt underbar! Hon hoppade jätte snyggt faktiskt! Oliver var ganska så pigg, men jag kunde hålla honom för det. I morgon blir det träning med Evelina och Ville för Johanna. Får se om jag har förbättrat mig? JAJA, kommer en film som mamma filmade, med bilder i.


 

Av elin & malin - 30 mars 2011 21:58

I dag var han ganska ren när han kom ifårn hagen. Förvånad! Stod och gjorde i ordning han i ca. en timma. Testade det nya bettet och han blev ganska överkänslig, men han är ju van vid jätte snälla bett, men han vänjer sig nog med detta oxå. Kommer bara ha det någon gång ibland i dressyr, och så gott som regelbundet i hoppning/markarbete. Men iallafall så hade jag lite dressyr i dag. Eller ja. Försökte. Han ville inte arbeta så mycket utan ville bara gå och sega? Och han är aldrig sån. Lite då och då stannade han och ville kissa, men han kissade aldrig. Jag tänkte först att han ville slippa undan allt jobb, men jag ville ju inte driva på honom om han skulle behöva kissa. Han stannade fler och fler gånger. Sedan kom mamma in och jag travade runt honom på fyrkantspåret. Då längde han på halsen och travade på bra. Hon såg så han inte var halt, chekade en extra gång så han inte hade något sår eller var svullen någon stans. Men nej. Allt var okej. Sedan kom jag på att han inte tycker om att kissa när det skvätter på benen på honom. Därför ville han inte kissa. Men när han kom in till sin utebox gick det bra! Har bestämt att jag ska köpa en digital temp till honom i morgon. Ska ta tempern varje dag hela veckan ut, och nästa vecka igen. Han ska stå inne minst tio minuter innan jag rider så han får kissa om han vill med. 

Passar på och frågar vad ni har för sadlar? Jag har en brun hoppsadel, santa cruze celine. Inköpt av sadelutprovare för ett halv år sedan. As skön!

 

 

Av elin & malin - 30 mars 2011 20:26

hehe min kmpis red rocky lite idag,,och när hon travade skumpa hon typ massa så jag filma hehe xd


(ni får vrida på huvudet )


 
  

Av elin & malin - 30 mars 2011 19:53

här får ni sakerna jag saknar i min marinblå/röd/vita outfit :)

   

Av elin & malin - 29 mars 2011 22:11

Förut när jag kom till stallet och skulle ut och hemta pollen i hagen började han och en häst från sjöstjärnans ridläger om någon vet vart det ligger eller kanske har hört talas om det? Jaja, hästen heter iallafall Gaist (stav..?) Oliver och Gaist stod och busade med varandra en massor. Dom sprang runt, och precis när jag var en 15 meter framför honom så la han sig i leran. Huuuuh. snacka om att jag fick borsta länge, BUS HÄST! Sedan sprang han massa mer, visade upp sig, och fick rycket och börja stegra? Men det är ju bra att han har roligt iallafall! I detta mini inlägget kan jag ju passa på att säga tack till Jessica Brunberg för den fina bilden. Kolla och kommentera hennes blogg, om vardag, och ridning. För att komma till hennes blogg, klicka på Jessica och starlight där jag har länkat.


 


 

Av elin & malin - 29 mars 2011 20:51

I dag fick min lilla kusin Emma följa med till stallet. Hon var skit glad att hon fick välja vad Oliver skulle ha på sig! Dagens outfit var ett begiet mark todd schabrak med ljusblå kant, ljusblåa eskadron benskydd, och ljusblåa showmaster benlindor. Det var ganska så nice! Han gick fin fint, hade novabettet så han lyssnade inte lika bra som jag ville. Galoppen gick ganska bra i själva fattningarna, men han hade svårt för att fatta rätt galopp. Men alla har problem!

 

 

Av elin & malin - 28 mars 2011 22:20


 

Av elin & malin - 28 mars 2011 21:05

Kom hem med ett bett, och ett par ridvantar. Det gick på 467 kronor, dyrt!

 


 

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards