teamem

Alla inlägg under april 2011

Av elin & malin - 30 april 2011 07:32

En liten Mini-Tävling är väl aldrig fel?


Det enda ni behöver göra är att kommentera att ni är med helt enkelt ;)

+ att svara rätt på hästrasen :D


Pris: vet inte riktigt :p ksk kan diskuteras med vinnaren?


Vilken hästras? ;o¨

 


 


Av elin & malin - 28 april 2011 20:28

Idag var jag ute i ca. 1timma och galopp tränade och klättrade i skogen. Han gick helt okej.

 

Av elin & malin - 27 april 2011 21:24

Kommentar till hopp pass
 
Ingen bild

Saga :)

Onsdag 27 april 19:51

Hej!
Jätte fin häst och jätte fin blogg :D
Vad heter låten ? Hoppas du svarar.
Ps. Fin blogg ;)


Svar; Låten heter Dynamite - Taio Cruz

Tack, alltid kul med komplimanger!

    


Av elin & malin - 27 april 2011 13:45

Igår när jag red så gjorde jag dessa två övningar och så träna jag på att fatta galopp på volt för rocky är skitdålig på det !

Det gick faktiskt superbra och han lyssnade fint även om han försökte sticka ibland xd

i slutet så gick han i jättefin form ,, skitnöjd är jag med bästa ponnyn  

På Lördag blir det att åka till Elin och sen på söndag ska hon tävla så då kommer det nog lite kort på dom ;)


aja här är övningarna iallafall :D

hehe jag vet att jag äger på och rita (a) ;)

     

Av elin & malin - 26 april 2011 22:09

Shopping snart igen.

  Piké - Kingsland

798:-

Inte med på bilden

Cap - Kingsland

Ridstövlar - Bruna Bocaj

Pannband - GG

GG pannbandet har vi beställt nu!


 

Av elin & malin - 26 april 2011 21:59

Eftera jag vart och shoppat stack jag till min bäbis, gjorde i ordning honom. Medans jag gjorde i ordning honom snackade jag med Ivana. Hon berättade att hon läste till psykolog. Hon frågade om jag skulle rida i ridhuset, och ja. Det skulle jag. Hon var där och kollade lite. Red med pullarnosgrimman och novabettet i dag, så det gick rätt okej i början. Efter ett tag klagade jag på det som hade hänt igår. Jag har inte berättat det för er läsare en, nej. Ivana kom ner och hjälpte mig lite. Jag red utan stigbyglar hela passet faktiskt! Ivana förklarade varför, hur var, och hur man ska göra om det ska vara rätt. Då insåg jag att både jag och många runt omkring gör stora misstag ibland. Hon berättade även om att det låser sig om man tar tag i innertygeln m.m.  Vi höll säkert på i ca. en timma och en kvart eller nått? Hon håller på med klassiskdressyr, så hon har sina små knep hon. Hennes häst rory har fått en skada. Inte kul, för hon skulle startat honom nu när som hälst, men det går ju inte nu. Kilopraktorn (stav.) hade nog gjort något konstigt, som antagligen kan sitta kvar hela livet... Men jag hoppas på det bästa!

    

Av elin & malin - 26 april 2011 20:18

Shopping, shopping, och ännu mera shopping.

Idag stack man till Göteborg och shoppade lite. Var typ ingen trafik alls? Mycket förvånad! Var på Börjes, Tre Hästar och Svenskridsport.

Vad tycker ni om grejerna?

          


T-Shirt - Kingsland

Hopp Schabrak - Börjes

Puttsvante - Hansbo

Rid Handskar (Fast Röd,blå,vita) - Kingsland

(inte med på bilden)

Ridbyxor - Mountainhorse (Blåa jeansaktiga)


 

Av elin & malin - 26 april 2011 16:48

Här är det som Rocky äter varje varje dag..asså jag vet ingenting om sånt så jag vet inte om detta är rätt mängder men han som jag har hästen hos vet ganska mkt om sånt så jag litar på han xd

sen så ska vi ta bort lunchhöet nu med ;)

 


 

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards