teamem

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av elin & malin - 23 februari 2011 18:40

I dag hoppade jag lite. Han hoppade grymt slarvigt och ville inte dit jag ville. Han typ hoppade runt och studsade hela tiden och så klart att han blev något svett då med! Jaja, det började med att jag skrittade fram han såklart? Då va han ganska så piggelin, men sen kom jag till gärdet, där jag skulle hoppa. Men Sara och Jasmine? stav, va där. Så jag fick rida längre bort. Men medans mamma hämtade hinderna och bommarna så tog jag och red bortåt på gärdet kom det en gubbe med en hund som sprang lös och skällde! Jag fick typ ryck på honom för Oliver skulle ju såklart börja studsa och hålla på. Och sen när dom hade försvunnit tog jag en galopp och då kom såklart den där dumma hunden springandes efter Oliver och mej och ville leka eller nått? Haha, Oliver blev rädd som ett svin och sprang typ as fort! Men sen försvann både gubben och hunden! Sen när mamma hade kommit så gick vi till ett annat ställe och där kom den dära gubben och hunden IGEN! Och hunden kom såklart springandes efter Oliver. När vi hittade ett ställe som vi kunde hoppa på så blev han hur studsig och hur pigg som helst. Jag försökte och inte rida upp mot skogen, men dit ville han! Hoppade typ bara 50cm, men de va helt okej höjd för idag och jag nöjde mej med de. I början va han skit rädd för hindret och ''vinglade'' fram till hindret och tappade en massa fart. Men sen så blev det räcer i ponnyn! När jag skulle svänga för att inte gå uppåt mot skogen så drog han däråt och jag typ... Hahahahaha, flög! Jag landade på rygg och slog i bakhuvet en del men de gjorde inget! Men Oliver stack ju hem... Första gången han gjorde det! När vi hade gått och hämtat honom så hoppade jag upp igen och vi flyttade på hindret och då hoppade han grymt! Mamma försökte fota lite men hon hade immat igen hela kamera linsen, och kameran frös. Inte bra! Så det blev suddiga bilder. Föresten så testade jag mina nya tretorn stövlar i dag! Jag får seja att man måste ha otroligt smala fötter! Dom va as sköna fast dragkedjan va ganska så seg. Man fick bra stöd så dom gillade jag en massor!


 


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards