teamem

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av elin & malin - 15 februari 2011 18:31

I dag blev det en kort ridtur. Ungefär tjugofem, tretio minuter. Före jag red ut försökte jag förklara för mamma att det inte bara var att klicka på knappen på kameran och sedan blev bilden bra. Utan att om bilden skulle bli bra fick hon ropa på honom eller någonting så han hade örona framåt och tittade mot hon, alltså in i kameran! Han var ganska pigg, men bättre pigg en trög! När jag skrittade av honom ville han absolut inte slappna av utan bara gå fort. Blir inte så långt inlägg i dag. Men kommer nog fler disskusioner i morgon p.g.a att jag ska vara hemma i morgon med så jag blir superfrisk! Besökarna har blitt färre! Vad beror det på? Ingen aning, men dom som läser och kanske till och med följer bloggen får ett stort plus! Ni får ett litet smakprov av dom någorlunda bra bilderna! Ursäkta att jag är helt sminklös och titta inte på min min xd  

   

Av elin & malin - 15 februari 2011 11:54

Jag tänkte att blogga lite om hur jag tycker och tänker om olika bett på olika hästar och lite sånt. Jag kan ju börja med att seja att jag själv tycker att man inte ska behöva ha något bett alls på hästar som kan gå utan bett. Som ni nog ser på bilden nedanför är det som ett bettlöst fast man sätter på den dära nosgrimman på sitt sitt vanliga läderträns. Dock finns det i andra färger en i grönt, och det kanske inte är lika snyggt som ett bettlöst träns i läder. Men istället för att slösa pengar på ett i läder för flera hundra kan man ju köpa och se om det fungerar med ett sånt här? Och andra bett. Jag tycker att bara för att hästen är stark och så, så ska man ju inte behöva ha ett vanligt eggbett för att det är mycket ''snällare'' för hästen. Är det snällare och sitta och dra i munnen på hästen bara för att man MÅSTE ha ett oskarpt bett? Varför inte ha t.e.x pessoa bett och hästen lyssnar? Så tycker jag. På bilddagboken är det många som inte pallar med att folk har bett som är skarpa. Men det är väll inte deras problem eller? Man ska väll inte behöva klaga på andra att dom har ''dumma'' bett till hästen bara för den är stark? Vad tycker ni? På bilden nedanför ser ni den bettlösa nosgrimman man sätter på tränset. (som ni nog läste där uppe) Och bilden nedanför visar det otroligt snygga bettet jag hittade med mönster och *blingbling*. Dock syns det nog inte så mycket men en rolig detalj!

   


    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards