teamem

Alla inlägg under mars 2011

Av elin & malin - 8 mars 2011 21:23

I dag gick det någorlunda när jag red. Det gick ju bra, men inte så han brukar gå. Men jag är nöjd för det lilla! Skulle inte han vilja bära mej på ryggen skulle jag heller inte fått det, så jag är glad för det lilla! Jag körde en grymt svår övning. Jag tränade på tempoväxlingar, smidighet och svängar. Han lysnade ganska bra på mej men han var klumpig! Han snubblade typ hela tiden!



 

Av elin & malin - 6 mars 2011 21:37

Ridningen i dag med rocky gick uselt, han lyssnade inte ett skit på mig och bara sprang och bockade hela tiden,,mamma filmade lite när det gick någolunda så jag slänger upp en film imorgon .


jag tränade på gallopbommar och voltträning det gick lika uselt de xD 

han ville inte ställa sig i volterna och sprang bara utåtvänd hela tiden

just i dom ögonblicket lät jag han bara vara för jag orkade inte börja bråka och styra upp honom utan jag lät honom bara springa,springa och springa.

  

Av elin & malin - 6 mars 2011 21:07

Klippte både Olivers man och svans i dag. Svansen blev ungefär så kort så den va jämns med hasspetsen. Manen blev kort. Den skulle ha vart så från första början men Pandis gnagde av den så vi fick klippa stubb. Men den har iallafall blivit jätte tjock så jag ska tunna ut den lite i morgon tror jag. Men det blev en bild på manen. Man kan ju inte direkt älska bilden, den blev lite mongo, men han är alltid söt endå! (Han är svett efter ridpasset) x)

 


 

Av elin & malin - 6 mars 2011 19:42

Jag hissar dessa såkallade putsservetter. Det är bara att dra av sadeln med den efter man har ridit och smuttset fastnar på servetten. Jag rekomenderar!

Detta står på baksidan:

- Polerings servetter

- Hand och ansikts servetter

- Kladdfri och smidig

- Klar i ett moment

- Ingen eftertorkning behövs

- Idealisk att ha med sej på tävlingarsista minuten finish

 



 

Av elin & malin - 6 mars 2011 19:22

I dag tänkte jag visa mina absoluta favorit benlindor! Dom är knallröda som ni kanske ser? Gillar färgen skarpt! Jag rider ju bara med elastiska benlindor så självklart är dom elastiska! Jag brukar matcha med mitt röda Jacson shabrak när jag rider dressyr. Vad tycker ni om dom?



 

Av elin & malin - 6 mars 2011 18:32

Jag lutar mej framåt för att inte få alla pinnar i huvudet x)

tack till http://llidholm.blogg.se/ som har klippt ihop filmen!



 

Av elin & malin - 6 mars 2011 17:20

I dag åkte jag till stallet nästan direkt efter jag hade vaknat. Jag fick tag i honom hur enkelt som helst, han hade ju ingen grimma på sej! Han är ju nästan alltid svårfångad i hagen när han inte har grimma på sej men de sista har han kommitfarm till mej en liten bit och stått där och väntat på att jag ska sätta på honom grimman. Efter jag borstade honom så gick jag bort till gärdet. Mamma kom lite senar med hinderna och bommarna. Innan hon kom så satt jag mycket ner i sadeln och travade. När jag kände att han började lysna super på mej så gjorde jag en liten volt. Jag ställde honom och då sökte han sej myckt neråt, så det börjar allt att bli framster i traven med nu! I galoppen blev han ganska så hettsig så jag fick ta det ganska lugnt. Men hoppa gjorde han! Det var ganska halt där jag red i början men jag gick till ett annat ställe sen, och där var det mycket bättre! Jag ville inte gallopera mot hindrena för han bara drog men jag testade några gånger. Nu går han i form super snyggt! Har tränat mycket på det nu det sista och det har fått mycket fina resultat hitils! Kommer en film på det!



 

Av elin & malin - 5 mars 2011 22:00

I dag stack jag iväg hem till Malin! De va as skoj, och när jag kom dit så drog vi nästan direkt till Rocky. Malin hoppade och själv tycker jag att det såg super fint ut! Jag tog en massa kort som blev bra. Haha, skrytsamt! Men jag tog faktiskt med min dåliga gamla digitalkamera och filmade när malin hoppade, så det är ute på youtube nu! Han hoppade som en tiger som Malin sa! Tvekade inte en enda sekund, det blev 70-90 cm! Filmade Malins lyckade cirkus oxå! Skit nice!

 




 

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards