teamem

Alla inlägg under mars 2011

Av elin & malin - 24 mars 2011 20:03

I dag hoppade jag samma som sist, fast åt andra hållet, alltså tvärt om så jag gjorde förra gången. Han var het som han har blivit på sistonde. Då har man ju iallafall ett säkert täcken på att han tycker att det är roligt och vill hoppa. Hoppade en kompination och direkt efter skulle jag snett i genom på ett kryss på ca. 50 cm. Hoppade allt ifrån 50, till 85. Han vägrade 2 gånger ungefär, men det är sånt man får ta. Mamma har blivit ganska okej på att fota efter många om och men. Hon fångade oss på både film och bilder. Filmen blev som den blev. Min sitts blir som en banan när det väl gäller, så räkna med den dära banan sittsen. Han brukar vara ganska svår att fatta galopp, men idag räkte det att vrida lite på midjan så fattade han rätt galopp hela tiden. Jag fick göra en volt och fatta en ny galopp och jag gjorde volten mot hindret, och självkart skulle han börja gallopera. Han trode ju helt självklart att han skulle hoppa det! Snacka om hopp glad?


    

     



     

Av elin & malin - 23 mars 2011 18:12

Intresserad av någonting? Maila då till elin-ellin@hotmail.com och säg vad du är intresserad av.

_____________________________________________________


vitt showmaster schabrak i strl. full, allround/dressyr. Har guldig kant, prislappen finns ennu kvar. Det är inte ens provat. Säljer det för 180:-

Svart pullarnosgrimma med guldiga messing spännen. Har padding i sig, så ger därför inget skav. Strl. Ponny. Det går att köpa hela tränset för 200, bara nosgrimman för 100. Märket är Kingston.
   Svart martingal med guldiga messingspännen i strl. cob. Inte alls mycket använd, och skulle passat finfint tillsammans med det svarta pullar tränset! De har ju samma färg på spännena? Säljer den för 90:- Märket är Cavaletti.

 

 

Av elin & malin - 23 mars 2011 16:28

Detta är det som ligger härnest på inköpslistan. Tror jag? Ska iallafall ha en beige glen gordon huva, säljer någon någon i fint skick? Hör av er i så fall. Jag ska köpa en förbygel med blått resår oxå. Pannbandet, hjälmen, täcket och transportskyddena är iallafall viktigast!

 

 

Av elin & malin - 22 mars 2011 22:03

Jagb hade tänkt lägga in video från nätr jag red och då skulle jag redigera den först men så funkar inte det och allt blir bajjs!

ska försöka imorgon igen ;)


 


en  favorit bild från en foto-dag ;)


 

Av elin & malin - 22 mars 2011 20:33

I dag red jag i ridhuset och det gick super. Inga bakutar när jag fattade galopp, utan bara ett jätte bocksprång. Han arbetade hela tiden och formen var helt klockren! Han koncentrerade sig och ville inte dra iväg med mig. Hade lite markarbete så galoppen mot bommarna var det som inte gick så himlans bra. Han ville bara dra mot bommarna vissa gånger men då fick jag arbeta honom mera så han lyssnade bätre på mig. Jobbade han mycket på volten och han har börjat att orka hålla samma tempo, hålla formen, och ställa sig lagom mycket nu! I dag hade jag en ny outfit som passade super på han! Mossgrön/Beige. Kommer en bild från igår. Och bilden är ju skit snygg oxå? 

 

 

Av elin & malin - 22 mars 2011 14:54

Kommentar till Varför jag är emot benlindor i fleece

 
Hanna Ek

Hanna Ek

Måndag 21 mars 15:13

Jag gör samma typ men kan du tinte lägga upp en bild när du har lindat med flis och en men elastiskt ? :) kul och se skillnaderna mer på hästen eller så :)

___________________________________________________

Hoppas att du fick se det du ville! (:  (Olivers hovar är jätte leriga, jag vet) 

Med fleece

 

Med elastisk

 

   

  

 

Av elin & malin - 22 mars 2011 07:40

Tänkte lägga ut hur min skol outfit ser ut idag :)

(sorry spegeln är lite smutsig + att jag fotar med mobilkamera xD)

 


iaf

*svart linne cubus

* Amerikansk tröja bikbok

*svarta jeans leggings cubus



____________________________________________________________________


drar till rocky direkt efter skolan idag ,, ska bli så skönt att bara komma dit lite trött på skolan just nu ^^)

ajja ska iaf hoppa idag *wiiie*

hoppas mamma kan fota loch filma lite ! xd

Av elin & malin - 21 mars 2011 21:18

Köpte en pullarnosgrimma till Rocky bara för att han är så stark, den funkar super!

är jättenöjd med det köpet!! :)

Rekomenderar av mig för hästar som är starka och så :)


Han lyssnade superbra och svängde vid minsta lilla tygeltag   

hoppade ca: 50 cm igår och han hoppade superfint,, ska hoppa typ 70-80 imorgon och se hur det funkar där , han har dratt iväg så senaste ggr jag hoppat drf köpte jag pn,,ajja pusssvejjs :))


 


 


Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards