teamem

Alla inlägg under mars 2011

Av elin & malin - 14 mars 2011 21:30

I dag så hade jag lite markarbete i ridhuset och det gick skit! Han va jätte pigg och varje gånga jag skulle fatta galopp så slängtravade han in i galoppen, eller så sparkade han bakut. Vill inte visa någon film för det. Hanna Odelius kommer på onsdag och fotar då jag ska hoppa! Hoppas att min älskade fotograf tar fina bilder! Men det gör hon alltid. Dagens outfit blev: CRW ridbyxor, carat hjälm (hata!!) Glen Gordon schabrak, tretornstövlar, benlindor med märket som jag inte kommer ihåg? och en tröja från mammas jobb. SNYGGT?! ^^ haha, allt utom tröjan. Dissa min min! Vad tycker ni?     

 

Av elin & malin - 14 mars 2011 20:47

Här kommer filmen på honom 

Ni ser ju själva hur han håller på   


Ja jag tar tag i han lite, men det är ju bra för att han bockar,,men på slutet gick det bättre   



     

Av elin & malin - 14 mars 2011 15:30

Om ni läste förra inlägget så vet ni ju att jag ramlade av hursomhelst så var jag hos min kompis Bella igår och vi skule rida Salka som hennes häst heter var jättesnäll och gick lungt åh fint , jag fick även prova att rida henne och ollåmed stegra efter som hon kan det ;)


Sen när jag bytt tillbaks så bella rider så får salka ngt ryck och bara sticker iväg i fullt fräs typ 380?

Och när Salka skulle svänga in på gården så klarar hon inte svängen och går omkull med Bella på ! ;o


Hästen klarade sig bra men Bella har jätteont i benet och kan inte gå 

Här får ni ngr bilder från dagen iaf!


   Bild: Bella stegrar ;)  Foto:Jag


   bild: Jag stegrar (det ar första gången så klaga inte)  Foto: Bella ;)


   Bild: Salka drar iväg på eget insiativ (hon stack)

Foto: jag


  

Av elin & malin - 14 mars 2011 15:23

Igår när jag red Rocky så ramlade jag av = inte kul   


Han höll på att bocka typ hela tiden och jag satt kvar dom första tre rodeo racen men sen åkte jag av, jag har innte ramlat av på 1 ½ år så det känndes konstigt xd


Iaf jag tog in honom som vanlgt och pysslade lite med honom sedan gick jag ut i paddocken och började träna, till en början gick det ganska bra han lysnade fint , men sen började dom ta in alla hästarna och det gillade han inte så han började bocka hela tiden typ och sprang som en galning ,, pappa filmade så ni får se xd

Dock fick han inte med när jag ramlade av men ni får iaf se hur han håller på ,, men filmen får ni senare när jag har fått igång mitt cp:e video program x@


Jag klarade mig ganska bra fick en liten liten hjärnskakning men inget allvarligt direkt.

  




Av elin & malin - 13 mars 2011 19:56

I dag åkte jag till stallet runt två. Han va ganska lättfångad i den stora hagen med många hästar. Men iallafall så hade jag på mej min och Olivers röda outfit i dag! Man kan ju säga att snyggare har han aldrig varit! När jag var klar i stallet gick jag och Ollibolli till ridhuset medans mamma va och hämtade systemen och filmkameran. Jag lät inte mamma fota med systemisen, för det var en med en oinriden unghäst som var jätte sprallig och skuttade omkring på alla fyra. Oliver brydde sej knappt! I venster varv ville han gå med huvudet in i väggen och rumpan i mitten ungefär... Men i höger varv gick det super! Han fattade så gott som alltid rätt galopp och gjorde halt direkt jag bad om det. Galoppen var konsentrerad, lugn och mjuk! När jag galloperade på volten ställde han sej, och höll samma tempo hela tiden (se på filmen). Mamma filmade lite. Det blev inte så bra men det duger.


 

Av elin & malin - 13 mars 2011 10:55

Dagens vill ha. Allt kommer från John Whitaker! (Wannabe Malins förra inlägg)

  



  

Av elin & malin - 12 mars 2011 22:41

Dessa saker vill jag ha (:

allt är från Hööks (:

     

Av elin & malin - 12 mars 2011 18:33

  

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards