teamem

Alla inlägg under mars 2011

Av elin & malin - 21 mars 2011 15:19

I dag har jag inte gjort så mycket, jag kom precis hem från praoplattsen. Det var inte den roligaste dagen precis. Men nu ska jag inte snacka om det utan jag gör detta inlägget för att berätta att jag har fått en Craft jacka som var vindtät av dom som jobbar där! Jag praoar på ett tryckeri, så självkart fick jag göra ett tryck på jackan! Den färdig tryckta jackan kommer i morgon, och det kommer att stå Oliver med gråa bokstäver på ryggen. Valde den gråa färgen för att då kan jag ju ha den till min gråa outfit på tävlingarna? Vet inte vilken stil det blir på bokstäverna, men man får ju hoppas på någonting snyggt. Tänkte att visa min gråa outfit men det gick tyvärr inte. Dock har jag inte de gråa shockmöhle schabraket en, men det kommer nog att inhandlas inom kort!

 

Av elin & malin - 20 mars 2011 21:46

Detta kommer från börjes någon gång i slutet på veckan.

OBS! Pessoabettet ska endast användas vid hoppning.

 

 

Av elin & malin - 20 mars 2011 19:18

Många undrar varför jag är emot benlindor i fleece, så istället för att berätta för er en och en sådär så tänkte jag berätta här och nu på bloggen så den som vill får läsa och tycka till om sina åsikter. Jo, jag kan ju börja med att berätta om att jag lindar alltid över hästens kota. Jag lindar aldrig med bara benlindan utan jag har alltid padd eller fleece under. Det finns självklart de gånger jag använder fleece lindor men då lindar jag på ett annat sätt. Fleecen är det inte stretch i, men det är det i elastiska lindor. När jag lindar med elastiska lindor har jag över nästan hela kotan för hästen jag ju böja på benet fast den är över kotan, medans fleecen lindar jag bara från lite nedanför hasen, till där kotan börjar. Så gör jag för att hästen ska kunna röra så naturligt på benet istället för att den ska sitta åt över kotan. Förstår ni vad jag menar? Undrar ni någonting om det jag sa, eller har ni kanske egna åsikter. Hur gör ni? Kommentera?

 


 

Av elin & malin - 20 mars 2011 18:32

I dag skrittade jag ut med honom i ca. en och en halv timma. Det gick super, men han var jätte tittig och trippade hela tiden. Första gången jag red ut på det nya stället. Det var värsta spök rundan där vi gick. Iallafall för Ollibolli. Först skulle vi över en bro och under den gick 45:an. Jag fick hoppa av honom men endå fick han panik och hoppade runt på den dära bron. Sedan kom en fyrhjuling, och efter den kom en med rullskidor eller vad det heter? Jaja, han blev iallafall vettskrämd. På onsdag kommer Hanna Odelius och fotar mig när jag hoppar min prins. Hon är bäst på att fota så räkna med fina bilder och kanske till och med en film!

1 bild från fotandet på TFRK i dag, Wilma och Minerva. 

     


 

Av elin & malin - 20 mars 2011 18:01

Nu har jag lite saker och sälja och tänkte se om ni var intresserade  


Bild kan skickas om ni kontaktar mig på : malinhoffmaan@hotmail.se  


1: Pessoa-bett inte mycket använt alls ! 13.5 cm

2: 2-delat tränsbett , inte mycket använt 13.5 cm

3: Hjälm strl,55-56 fint skick

4: Ridväst 11-13 år fint skick


Har mer men kommer inte på det just nu ;) 

Av elin & malin - 19 mars 2011 20:45

Nu är det dags med ett försök med en liten tävling igen.
Allt man behöver göra är att motivera varför just du ska vinna schabraket, antingen slänger du in en kommentar med din text här på bloggen, eller så kommenterar du denna bilden som finns på den 19 mars på eliinkkarlsson@BDB. Minst 10 stycken måste anmäla sig och vinnaren dras den 10 april.
Lycka till!

 


 

Av elin & malin - 19 mars 2011 14:31

Idag shoppade jag lite hästsaker på  hööks :)

  

Chaps i  mocka - 299:-

  

Hjälm Coolmax - 649:-     Schabrak roströd/brunt - 42,50 :-  (mycket snyggare IRL)



  

Av elin & malin - 19 mars 2011 10:28

Jag har inte gjort någon outfit på jätte länge nu men nu kommer det en. Min pappa hejar på AIK och färgerna är grymma så jag slängde ihop en AIK outfit! NÄSTA PÅ INKÖPS LISTAN HELT KLART!

 


 

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards