teamem

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av elin & malin - 15 mars 2011 20:45

Longerade rocky idag då jag inte får rida på ngr dagar p.g.a avramlingen.. han var jätteduktig och lyssnade super

Han utnyttjade hela linans längd och när jag sa Galopp så började han galoppera och när jag sa sakta av så gjorde han det ,, underbara ponny   


På slutet så lekte vi lite i paddocken och han lyssnade super även då (:

Sen när stallägaren skulle ta in alla andra hästar så skulle rocky busa lite med mig och började rulla sig i leran/gruset och stallägaren bara började skratta åt mig , fy vad pinsamt ,, så jag fick ta hand om en lerig ponny sen   

Av elin & malin - 15 mars 2011 19:47

I dag skulle jag rida dressyr, men någon hade ställt fram hinder så man blev lite sugen så jag hoppade istället. Levin kommer och ska vaccinera min prins i morgon så jag kommer bara gå ut och gå med honom i några dagar nu. Jag tog inte med kameran man jag kommer att visa den övning jag gjorde. Hoppade allt från 30 till 80. Han drog och var super taggad mot hindrena så jag fick hålla in han ganska mycket för att om han skulle stannat skulle inte jag haft någon chans att sitta kvar på hästryggen. Han hoppade 80 hinderna som ingenting den busponnyn! Ivana eller vad hon heter kallar ollibolli för stallets nya maskot! Så antagligen blir han det!

Bild på övningnen gick inte att ladda upp. ^^



 

Av elin & malin - 15 mars 2011 08:31

Nu kan Rocky ett Nytt tricks - Hov

Han har alltid haft lätt för att lära men nu kan han det riktigt bra!

Jag har försökt leka fram det, och det ger resultat   

Doch har jag inte velat säga det till han kan det riktigt bra men under kommer en bild från i höstas där han redan kan det ganska bra (;

I ett nytt nlägg sen tänkte jag berätta hur man lär in Cirjusbuga för den som är intresserad, men isåfall får ni kommentera på bloggen om ni är det   


Föresten vad tyckte ni om bockningsfilmen hahaah   


Nu kommer bilden:

  

Ursäkta min min och kläder,, hahah snobben tröja   


  

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards