teamem

Alla inlägg under mars 2011

Av elin & malin - 2 mars 2011 22:15

Imorgon blire Dresyrträning med Rocky uppe på ridskolan   

vi får se om han hänger med dom andra hästarna då hans kondition inte är på topp **vissel**

Det ska bli kul att komma ifrån hala isvägar och blockerade paddockar ett tag iaf (Y)

Här får ni en liten bild på min fina dresyr häst *hmm*

Dissa mig ! xd

     

Av elin & malin - 2 mars 2011 20:31

Jag tänkte visa upp mina otroligt snygga benskydd. Nej men vissa av dom och alla är inte snygga! (jag vet) Men jag visar dom och sejer vad jag tycker om dom och vad jag har dom till.

  Mina svarta equiguard använder jag nästan aldrig. Blir bara ibland när jag är ute i skogen men oftast ligger som i en hink i sadelkammaren och väntar på att bli använda..

  Mina ljusblåa eskadron använder jag när jag hoppar innomhus, och på tävling och dom är super bra!   

  Mina blåa equiguard använder jag när jag hoppar i paddocken och vid lite olika tillfällen.

  Mina älskade rosa jacson skydd har jag bara vågat använda en gång ännu men jag ska ha dom att hoppa i på hösten, vintern och tidigt på våren. Dom är super nice!

 

Mina svarta läder skydd använder jag till uteritter i skogen, och när jag hoppar i skogen. kan bli stela om man inte använder som så mycket men jag gillar dom!


    

Av elin & malin - 2 mars 2011 20:04

Någon som fastnar för någonting? Nästan allt är nytt. (ursäkta för dåliga bilder)

Blågult fleecetäcke storlek 115. 130:-

Tyglar bruna och svarta storlek ponny 20:- st. 

 Kingston pullarträns med vitt ludd storlek ponny svart med vita sömmar och guldiga spännen ink tyglar 160:-

Svart martingal med guldiga spännen cob 100:-

Svart förbygel storlek cob m grönt resår, mycket använd men i fint skick 100:-

Maila vid intresse elin-ellin@hotmail.com

sakerna skickas!

EJ BYTE!

       


 

Av elin & malin - 2 mars 2011 19:47

Jag har vart oaktiv på bloggen här nu ett tag p.g.a att har haft fullt upp. I dag red jag och det gick super duper. Har lite saker som ska bort. Jag säljer. har en massa tyglar, ett träns förbygel m resår och martingal m.m I dag skrittade jag fram han och sen travade jag med halvlånga tyglar och använde rösten, vikten, och handen för att han skulle göra halt. Jag höjde handen och han förstod precis vad jag menade! Nu söker han sej neråt och trampar under sej så gott som hela tiden. Det blir lite avbrott och så ibland men det får man ju räkna med när man inte har hållt på så länge med honom. Men efter jag hade travat och skrittat honom så travade jag på gärdet utan stigbyglar och med halv långa tyglar igen och då var han kvick på att stanna. När han slappnade av så fattade jag galopp med det gick trögt att få han i galopp men när jag väl fick dit han så fick jag han i samlad och rätt lugn galopp. När jag sen skrittade av honom så trampade han under sej och höjde rumpan en massa. Duktig ponny!

 


 

Av elin & malin - 2 mars 2011 16:10

Vinnaren av tävlingen blev  http://allroundryttare.bloggplatsen.se  Grattis till dig !   

Pris : länkning och redigerad bild (:

Rätt svar: Ko xD

  

 


Av elin & malin - 2 mars 2011 16:03

Ännu en tävling ! (:

gör ännu en tävling eftersom många verkade tycke det var kul ? :)


Vilket djur ? (:

  

  

Av elin & malin - 1 mars 2011 22:09

Vinnaren av tävlingen blev Goldwood@bdb , Grattis till dig !   


Rätt svar: Svenskt Halvblod (:


Pris: Länkning här på bloggen i en vecka, en redigerad bild (:


  

Av elin & malin - 1 mars 2011 21:00

Nu kommer en liten tävling och allt ni behöver göra är att gissa hästrasen:

  


  

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards