teamem

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av elin & malin - 11 mars 2011 20:43

I morse lovade jag er att visa bilder och någon film. Filma gick inte alls bra! Men fota gick väl någorlunda! Hagen var jätte stor, så jag har fått zooma en del. Så dom kanske är lite suddiga men det funkar nog! Han visade upp sej grymt mycket och sprang som en gud! Det var en svart och en vit häst som högg och slog med frambenen mot honom men det är ju deras naturliga beteende. Stona och valackarna gick i två olika hagar och stona stod och tittade som attan på Ollibolli när han kom där i sin fina trav genom hagen! Det fanns en annan vit lite gamlare häst som inte lät någon annan häst gå fram till Oliver. Inte någon som sprang mot honom med öronen bakåt för han skulle SJÄLVKLART hålla de bråkiga hästarna från min lilla ponny! Sedan kom det någon kille som skulle rida den vita och Oliver blev helt tossig och gnäggade som attan. Han sprang runt och studsade när den vita hade gått in i ridhuset. TOK HÄST! Jag red inte i dag och det blir ingen i morgon heller för i dag blev det ju mycket spring och nytt i hagen, och i morgon hinner jag tyvärr inte. Men lovar bilder på söndag om min dator fungerar hos mamma! Nu kommer det lite bilder. Vissa blev bra, och andra inte. De andra hästarna var ju 1.60 och uppåt så Ollibolli såg typ ut som en liten B-ponny! Han ser ganska smal ut på bilderna, eller hur? *stolt* (suddiga bilder, och jag har inte lärt mej alla namn en så jag kallar dom för lite olika)  

    Bus med nya bästisen Beskyddaren jagar bort någon bråkstake!         Oliver och Lucas  

Oliver och sin nya beskyddare!

Brudarna spanar in den nya snygga hästen.

  

Olivers nya granne Tarzan!     



  

Av elin & malin - 11 mars 2011 09:05

NU kommer nya loggan (:

Jag sitter ju ändå bara hemma och är sjuk så jag tänkte: jag gör en ny logga,och så fick det bli   

Dessutom så söker ju jag och elin en bra tränare/läger och jag tror jag har hittat en jättebra fast hon vet inte om det,,så jag ska säga det till henne ikväll   


men vad tror ni om detta ridlägret : http://mgridsport.se/ ?

jag tycker det låter toppen ((:


Dock är detta bara en tillfälligt ny tills jag gjort en annan (:

  

Av elin & malin - 11 mars 2011 07:07

Jag hgar inte haft någon tillgång till att blogga på hela 2 dagar, p.g.a att min dator har blivit helt knäpp. Det går inte att ansluta och även om modemet är i så står det: Anslut modemet. Det betyder ju att jag inte kunde blogga någonting alls i går, då jag tänkte att blogga om hans flytt som pågick igår. Men den kommer nu när jag har skolans sega men fungerande dator! När vi kom dit så hade Dottla redan flyttat så Oliver var något orolig och sprang runt och gnägga så gott som hela tiden. Han kom jätte snällt i hagen och grimman passade super! Närjag hade borstat av honom och skulle gå och lasta in han så ville han inte. Vi backade in han, mutade han med hö. Men han kastade sej bara åt sidorna. Det brukar ta ungefär max 10 minuter att lasta honom men i detta fallet tog det en och en halv timma! Men tillslut gick han på som ingenting. Han har sina idéer den ponnyn! När vi kom dit så lastade vi ut han och då var han lugn. Jag ledde runt honom lite och sen in i stallet. Nu kommer han att få stå på halm i boxen för att det är ganska kallt där ute. Men det kommer nog att fungera! Han har fått sej ett par riktigt söta grannar. En hingst på 2 år, och en vit liten shettis som heter Tarzan. Kommer lite bilder på dom senare. Oliver och Tarzan kan kika in till varandra och det första Ollibolli gjorde var att slicka Tarzan i ansiktet. GOTT!... Men senare ska jag och min fotograf mamma till stallet och släppa ut honom med de andra hästarna. Ska ta kort och filma så jag hoppas på att det blir bra! Då får iallafall Oliver någon att busa med på dagarna i hagen. Senare ska jag till pappa och blogga på hans dator som FUNGERAR. Så senare kommer det bilde från min första ridtur i ridhuset med Oliver! Jag har ju ritit i ridhus förr med han, men inte i detta ridhuset! Skolans dator är tyvärr tom på Oliver bilder men senar kommer kanske både video och bilder.



    

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards