teamem

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av elin & malin - 4 mars 2011 19:25

Jag hissar Ollibollis lila träns med matchande gummityglar, och martingal. Dock är det lite för litet men i love i´t!

   



 


Av elin & malin - 4 mars 2011 18:50

Jag dissar Ollibollis såkallad glittergrimma! Den är rätt häftig men det kommer glitter överallt! Dessutom sitter inte spännena åt till 100%, vad tycker ni?

 



 


Av elin & malin - 4 mars 2011 18:45

Idag red jag i paddocken (har inte kunnat rida där föut pga all snö ) i ca:40-45 min , gick superduper bäst  och han var mjuk och följsam hela tiden.Först blev det öite dressyr i ca 20 min + uppvärmning i början var han stel men sen mjuknade han upp och gick jättefint , gjorde inga avancerade övningar direkt, lite tempoväxlingar och voltarbete.


På slutet hoppade jag med han i början hoppa jag bara 20 cm för att han inte hoppat på hela vintern i princip, men sedan tog vi några skutt uppåt 55-65 även har gick han jättebra något het men han lyssnade bra ändå (:


Dagens + är att dom ska ploga av paddocken till helgen !   (happysmile)

Dagens - är att jag har fått massa blåmärken i hela fejset xD 

1:a blåmärket kommer från rocky som nocka mig med han mule över ögat (fråga inte hur vi lyckas)

2:Blåmärket kommer för att min kopis råka putta mig på en skåpskant så jag fick den rakt in i kinden xD

3:blåmärket kommer yttligare från min kära häst då jag råkade stå för nära när han dängde in med huvudet i mitt hahahahahaha  xd


Här får ni en redigerad bild iaf (: 


   Kan berätta lite tips om hur jag gjorde bilden om ni vill ? (:

1:börja med att göra bilden svart/vit

2:sen tar du  effekten soften och suddar på dig och hästen så det ser ut som bara ni är i focus.

3:lägg till en text behöver inte vara den jag skrev sen redigerar du texten lite och drar ner opaciteten till ca 20 % (:


  


Av elin & malin - 4 mars 2011 18:23

Jag följer och tittar Dressyrmupparna och har sett att Ingrid har ''ur Ingrids garderob''. De är väldigt kul att läsa om det, så jag tänkte att jag kunde ha de! (Jag är härmis) Det kommer att komma från Olivers saker med, och jag kommer även att skriva om hur jag tycker att det är och vad jag använder till. I bland kommer jag att lägga i hop sakerna till en liten outfit. Så jag kan ju börja med mitt första inlägg, Ur Elins garderob! Kommentera om ni undrar någonting, och om det var nice eller inte!

 _________________________________________________




Ur Elins garderob!


Jag kommer att visa mitt absoluta favorit täcke som jag har fått av snälla Hanna! Jag tycker om det grymt mycket för de har sådant häftigt mönster, och alla färger! Dock

har det ju inga kryssgjordar, och Oliver kanske ser lite tjejig ut i de! Men det är fräckt att skilja sej ur mängden! Jag brukar använda de hemma mest, men de kommer nog allt med på någon tävling någon gång!

   


 

Av elin & malin - 4 mars 2011 17:59

Oliver ska flytta. Jag ska självklart ha kvar honom men han ska flytta till ett annat stall. Har packat i hop nästan alla Olivers grejer. Inte alla stigbyglar, vissa ländtäcken och sånt. Men schabraken och benskydden och annat smått och gott! Blev rätt mycke för alla grejerna har jag köpt på mej på ungefär ett halvår. Men dit vi ska flytta har dom ridhus som räcker gott och väl, så då blir det att sätta igång honom rejält! Då blir de hoppning 1-2 gången i veckan hela året om! Man slipper ta transport till ridhuset med ju! Kommer nog att bli ganska bra endå. Han kommer att få fri tillgång till hösilage så jag får rida han ordentligt så att han inte blir smällfet! För fet är han redan! Men han har ju gått på lösdrift med fri tillgång till hösilage tidigare, men endå! När vi flyttar dit kommer jag att löshoppa ponnyn. I sommras var det första gången han löshoppades. 1 meter blev de! De var ju första gången! Har inga nya bilder på Oliver men det blir ett inlägg utan pic´s!


 


Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards