teamem

Alla inlägg under maj 2011

Av elin & malin - 22 maj 2011 18:43

Flugmedel använder ni?


Jag använder främst

Switch & ultrashield :)

tycker dock dom är lite dyra ;)

   

Av elin & malin - 22 maj 2011 17:47

I dag gick jag upp runt 6 tiden. Stack till stallet, släppte ut hästarna mm. Sedan lastade vi, han gick rätt bra på, eller ja. Vi tog linorna direkt så slipper vi hålla på att bråka med honom det första vi gör. När vi väl kom dit, så var omhoppningssvängarna as skarpa. På framhoppningen kändes han rätt lugn. Det är ju bra, men han skulle vart mer ''het'', då hoppar han finare. Det var jätte många som var där och skulle vara med, så det tog ett tag. Blev väl ett 2timmars pass om inte mer! Jag och Malin skrittade runt och snackade.

HAHA, mamma och Jocke skulle fota och filma. Mamma fick en bild som blev någorlunda bra inne på banan. Herregud..


När jag väl var inne på banan var det fåglar lite här och var.. Oliver typ hoppade runt i början, men sen gick det bra. På första hindret i LD klassen rev vi. Vi var ju inte på hemmaplan, tyckte han skötte sig super för att inte ha vart där någon gång. Blev 8 fel, därför kom jag inte vidare till omhoppningen. Blev inte så nöjd med honom där, vet att han kan mycket bätre om han inte slarvar som han får för sig att göra ibland.


LC var helt okej faktiskt. Lite konstigt att dom inta hade delat upp ponnys för sig och storhäst för sig? Jag hoppade mot en 1.70 häst..? Jaja, körde LC oxå, om vi skulle vart på hemmaplacet skulle jag tatt LD en gång till, men nu när han hade sätt alla hinder skulle det gå bätre! Jag puchade på honom rejält, han fick fel ansatts några gånger, men han hoppade endå, superponny! Blev 4 fel, en vägran. Första gången vi hoppar en LC, och det är på bortaplan. Så jag tycker att det är helt okej resultat.


   

De nästa som kommer är

2 Juni VRF LD LC

6 Juni eller Juli? MERK eller vad det nu heter? LD LC


Någon som kan fota?


 

Av elin & malin - 22 maj 2011 15:36

Superduper bästa ponnyn!

60- Clear Round Felfri,,Rosett :)

70- 0 fel i grunden 0 fel i omhoppning 28.4 sek

VINNARE!

Vill ni se fler bilder? :)

jag är så j***** nöjd med dagen!


   

Av elin & malin - 21 maj 2011 22:57

Vad ska jag ha i morgon? Någon iallafall som kan svara på det. Trött nu, så kan typ inte skriva, jaja. Alla är puckon någon gång.

TAGGA INFÖR I MORGON!

Idag, den 21:a maj fyller Oliver 7 år , grattis?

Hjälp!

vilket, har beslutsångest!?

(det beiga schabraket är GG)

Vilket är snyggast?<a href=

window.open('/externalLinkRedirect.php?url=http%3A%2F%2Fteamem.bloggplatsen.se');return false" src="http://cdn02.dayviews.com/51/_u2/_u4/_u5/_u2/_u8/_u0/u2452807/88319_1306012544.jpg" alt="Vilket är snyggast?
window.open('/externalLinkRedirect.php?url=http%3A%2F%2Fteamem.bloggplatsen.se');return false" src="http://cdn02.dayviews.com/54/_u2/_u4/_u5/_u2/_u8/_u0/u2452807/59532_1306012548.jpg" alt="Vilket är snyggast?

 

Av elin & malin - 21 maj 2011 21:51

Ganska lågt,,men ser ni vad han taggar till vid hindren? ;')


   

Av elin & malin - 21 maj 2011 21:02

Taggad som f** inför tävlingen imorgon :D

Det blir den Blå/Röd/vita outfiten och mina nya läderstövlar :)

60- satsar på att komma runt och få rosett

70- satsar på att komma runt hela banan coh jag tänker inte på placering så mycket


Hoppade bara idag för att träna,,Någon som vill se filmen? :)
 

Av elin & malin - 21 maj 2011 14:48

Technical Material Riding Glove från Kingsland

Handske från Kingsland i nytt supergrip material. Antibakteriell ytbehandling, tvättbar i maskin (30 grader), snabbtorkande och med bra andasegenskaper. Stretchig åt alla håll, superbra passform!
Finns i flera färger.
Från Kingsland 
485:-
 
Technical Material Riding Glove från Kingsland
 
Jag har likadana, fast vita och blåa. Fick dom av mamma, inte testade en.
Men priset? Sånna cash trodde jag inte att dom kostade?
Osäker, får man tävla hoppning i vita ridvantar?
Eller gäller det endast dressyr?
 

Av elin & malin - 21 maj 2011 14:06

Vill verkligen ha dessa HV polo skydd med fluff i. Tänker inte köpa dom till Oliver, man vet ju aldrig hur länge jag ska ha kvar honom + om man tänker på det dära tråkiga som kanske ska inträffa är det ingen större idé. Därför får dom vänta tills det blir häst.

SJÄLVKLART i brunt!

 Alla har färgen svart, eller ja. De flesta, hade det tidigare till Oliver. Har en allroundsadel och 2-3 träns i färgen svart. Sadeln använder jag inte, tränsen har jag när jag rider barbcka.

Vad tycker ni?

    

 

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards