teamem

Alla inlägg den 19 maj 2011

Av elin & malin - 19 maj 2011 21:08

Gjorde en bana idag för att träna inför söndag!

Gicg super!

Han hoppade runt och fint!

Dock var han väldigt taggad över hindren men jag lät han hoppa ifred och samlade upp honom i mellan hidren istället!

Satsade mest på att vara smidig idag och hoppade bara runt 60 ;)

I "andra fasen"  Gick han smidigt i dom skarpa kurvorna!

Riktigt f******* nöjd är jag !

NU TAGGAR VI INFÖR SÖNDAG! VI SKA GE ALLT VI HAR OCH LITE TILL

 

Av elin & malin - 19 maj 2011 20:18

Börjar få gott om pli på ponnyn nu, han har ju alltid vart så het efter första galoppen, men nu? En helt annan ponny asså. Fick han i en riktigt tjusig form, han började söka sig neråt även i traven. Fick vara på honom med skänkeln, han orkade inte riktigt trampa under sig i traven, bara träning träning träning!

Har tränat honom mycket på att fatta mjuk och inte ryckiga fattningar, det funkar nästan till 100% nu! Från halt till galopp, han är underbar!


I morgon blir det antingen att han ska springa av sig i ridhuset, eller att jag tar en lungn uteritt med Fanny.


* En blogg man inte får missa http://idaasoderberg.blogg.se * :D


Har inga nya bilder, men ni kan få se andra?

Domma är otroligt gamla. Sen förra sommaren, mina favorit bilder av de gamla :')

     


Av elin & malin - 19 maj 2011 16:42

Här kommer stövlarna som jag troligtvis köper!

Märke: Treadstone

Kommer från: http://www.hedmanshast.se/catalog/product_info.php?cPath=28_43_102&products_id=167

Pris: 1000 :-

 


Vad tycker ni?

Jag gillar dom enormt!

 

Av elin & malin - 19 maj 2011 16:29

Igår var jag på överby och han drf inte blogga så mycket,,men idag ska jag allt försöka mig på och skriva några inlägg!

det jag köpte igår var :

Jeansshorts (BikBok)

Örhängen (BikBok,Guldfynd)

Grimmskaft (granngården)


Idag ska jag försöka mig på att träna på hoppbana med andra fas och så ..

vi måste ju öva inför söndag!

Ni har inget tips på en bra hoppbana?

 Senare lägger jag in lite bilder på stigbyglarna och läderridstövlarna jag ska köpa (kanske)

Kansk kommer film från hopppasset med ;)

 

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards