teamem

Alla inlägg den 14 maj 2011

Av elin & malin - 14 maj 2011 19:51

Hejhej!

har vart en liten bloggsvacka i veckan men nu tar vi tag i det igen :)



Idag har jag vart med maja (hon sover över)

Vi red typ precis när hon kom typ,,Det gick jättebra.

Fast han bockade lite med Majja (a)

Provade huvan idag också och det satt super! :D

fast han ser lite rolig ut i den xD'

vill ni se reultatet på hur stigbyglarna blev? ;)

Imorgon blire att åka till ridhuset och rida med Elin,Maja och Oliver :)

 


Av elin & malin - 14 maj 2011 11:12


Vilka tycker ni?


   

Av elin & malin - 14 maj 2011 11:03

Angående stigbyglarna, jag har bestämt mig för att inte färga dom, men jag kan ju fortfarande berätta för er läsare hur jag gör. 

Det fungerar bäst på plast, finns på hööks för 179:-

Sprayfärgen kostar 50-70:- på Coop, Jula. Ja, lite vart som helst.



1. Slipa hela stigbygeln, då blir färgen mer hållbar.


2. stigbyglarna man köper på hööks finns bara i grått, och därför måste man ha en ''basfärg'' som gör det lättare att få på färgen du vill ha, vit funkar bra.


3. Sedan sprayar du på färgen du vill ha i ett jämnt lager. Ta inte för mycket, då rinner färgen och det blir märken efter rinnandet.


4. Bara att börja använda dom! 


Frågor?

 

Av elin & malin - 14 maj 2011 10:48

Nu har mitt scapa schabrak kommit, fick det i onsdags så det har vart hemma ett tag. Har testat det och det satt super. Mina rosa Jacson skydd med fluff i matchar super bra! Har fått några frågor om hur jag ska färga mina stigbyglar så färgen ska hålla, det kommer i ett annat inlägg. Och nej, jag ska inte färga dom.


Igår var jag och mamma på brättehaga och kikade runt i deras lilla hästshop. Hittade ett träns med gummityglar till som var nedsatt på över 300:-,  så det kom jag hem med. Det satt super och pannbandet klämde ingenting. Det kommer bilder, men busen ville inte ha örona frammåt så nöj er med dessa.


Kan ju inte få in bilderna från Nikkepikke in på datorn, så jag fick fota med digitalkameran.. 

OREDIGERADE BILDER.


         

 

Av elin & malin - 14 maj 2011 08:13

Igår så trickade jag och Rocky,,sen hoppade jag upp och red barbacka med grimma och grimmskaft (h)

Han börjar gå ner riktigt fint nu i buga och vi började på två nya tricks igår :D


Början till spansk skritt,,han lyfte hovarna stillastående ;)

ska bara försöka få han och göra när jag petar med spöet ist..

Sen så kom vi även på ett helt nytt tricks,,jag vet inte vad man kan kalla det men det kommer en bild lånad från google som visar på ett ungefär hur det såg ut ;p


och på söndag ska jag åka till elin och rida tillsammans med henne och oliver i ett ridhus ,, hoppas det går bra iaf :)


Sen spraya jag även stigbyglarna igår,,vill ni se resultaten? :)

   



Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards