teamem

Alla inlägg under juli 2011

Av elin & malin - 16 juli 2011 22:12

I torsdags åkte jag, min kompis Ida, och pappa till Svensk Ridsport och kikade lite. De hade inte så jätte mycket, kollade lite på en kingsland tröja, men jag väntar lite med den. Kom iallafall hem med Magic Brush och Kingslands nya ridstrumpor. På vägen hem fick jag tjocka till mig lite och äte på MCdonalds.

Var bara tvungen och köpa en till Ridsport tidning oxå!

  

Kingsland strumpor - 119:-

Magic Brush - 139:-

Inte så mycket, men det behövdes.

_______________________________

Oliver har fått vila sen i torsdags.

Har ju inte haft tillgång till dator, så har därför inte kunnat blogga.

Just nu saknar jag Malin som är någon stans?


Hoppas ni har saknat mig? Haha.

 

Av elin & malin - 14 juli 2011 17:28

Idag är det ju min sista blogg-dag på TeamEM, men som sagt det som står i rubriken så är jag i stort sätt sängliggande.. rööv på det tycker jag! Visst det började förrgår/igår och det har bara blivit värre med min förkylning, som jag har gått och kletat på mig.

Mina planer för resten av veckan blir först och främst att bli Frisk! Men jag kommer även att vara stallansvarig från och med i morgon fram till nästa fredag, alltså en vecka. Kommer bli kul, och jag får min lilla utmaning med att planera och följa min planering, hm.. kankse är bäst att planera ut exakt vad jag ska hitta på och när jag ska göra vad :D

Men vad kan man ge sig själv för straff om man inte skulle följa sin planering?? Och vad för belöning kan man få?

Snälla hjälp! :D

           Mina kaniner :)


//Linda

Av elin & malin - 14 juli 2011 00:48

Haha, kom hem för en halvtimme sen efter att ha varit uppe i stallet sen nio på kvällen (var hemma alltså kvart över tolv). Nicki och jag tog en skritt-tur ut i skogen såklart. Hon red på Marona och jag red på Jump såklart. Det gick bra men han var vääldigt pigg i början men sen så när vi nästan var hemma igen så blev han väldigt trött och seg hem. Stackars lilla tjockisen xD. Kanske en ganska så viktig info om Jump, han har haft fång nu men är under igångsättning. Vi försöker få ut honom så mycket så möjlig så att han får lite mer omväxling än att bara i hagen halva dan och resten av dagen/natten vara inne i boxen. Ett plus för idag var att han var kall i hoven och hade ingen puls, eller såklart att han hade puls men inte så kraftig, och inte något svampigt vid kotan :)


Har gett mig själv en uppgift.

Ta hem Jump så mycket så möjligt, då han reagerade och blev något rädd hemma hos mig. Tycker att han ska känna sig som hemma hos mig och inte bli rädd. Jump älskar att lyssna på oss människor och vill gärna ha mycket berömm, alltså är han vääldigt lyhört utav sig :)


Bilder på Jump och Marona kommer här ;)

  Bild från  14 mars  Bild från 15 februari


//Linda 

Av elin & malin - 14 juli 2011 00:46

Riktiga TeamEM´s inlägg kommer knappt med pg.a att dom som har fått tilllåtelse av Malin gästbloggar massa , typ hela tiden. Men jag tränade iallafall idag, det gick super fint. Får se om jag hinner blogga något mer eller om dom tar över bloggen, ciao!

 

 

Av elin & malin - 13 juli 2011 22:24

Jag vet inte riktigt vad detta ät för salgs blogg om man ska säga så (:

Om det är en blogg om sin hopp-ponny eller dressyr-ponny.

Sen vet jag itne riktigt om ni som läser mina inlägg vet vad NH är. Så jag hade tänkt berätta om det lite kort. Till er som redan vet vad det inbär, ni behöver inte läsa (:

NH eller Naturla horsemanship som det egentligen heter är en naturligt sätt och kommunicera med sin häst eller ponny.

Man vill lära sig att förstå hästen och dess signaler och naturliga betende. Varför den gör just som den gör och hur man får den att vilja göra saker.

T.ex hur man får hästen att vilja gå in i en transport istället för att gå in i den fast att den vet om att det är supertråkigt att stå inne i den. Hänger ni med vad jag menar? (:

NAtural horsemanship är kommunikation på hästens vilkor gott och kort kan man säga!

Så nu vet ni lite om vad jag menar och vad jag sysslar med när jag säger att jag ska träna NH (:


Kram// Annie

Av elin & malin - 13 juli 2011 22:16

Förlåt för min ur usla uppdatering :(

Jag som ska vara gästbloggare ska ju blogga en massor men tyvärr har jag inte haft en ledig minut idag känns det som. :(

Men min dag har i alla fall vart underbar.

Tränade ju NH som jag sa imorse att jag skulle göra och skiit vad bra det gick! O.o

Hon sparng efter mig när jag sprang och hon var verkligen supermysig!

Jag löslogerade henne för fösta gången på riktigt, asså jag har juh löslongerat innan men idag var första gången hon sprang i en volt runt mig helt lös! :D

Underbart!

Här kommer i alla fall lite bilder (:


       


Kram // Annie

Av elin & malin - 13 juli 2011 20:04

Hellu! :D

Nu kommer filmen på det jag pratade om.. "Människo-hoppning" som jag kallar det ;)

Alex (min kompis) hoppade idag, vill ni se bilder och film på det?? :D

HON SLOG SITT REKORD IDAG!! GRATTIS TILL HENNE!!! :D

//Linda

Av elin & malin - 13 juli 2011 13:33

Jag sysslar med en annan typ av hoppning kan man säga, en del säger häcklöpning men jag tycker inte alls att det är häcklöpning jag sysslar med..

Håller på med en film nu, så att ni kan förstå vad jag menar egentligen. Jag själv kallar det för människo hoppning xD 


//Linda

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards