teamem

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av elin & malin - 13 juli 2011 22:24

Jag vet inte riktigt vad detta ät för salgs blogg om man ska säga så (:

Om det är en blogg om sin hopp-ponny eller dressyr-ponny.

Sen vet jag itne riktigt om ni som läser mina inlägg vet vad NH är. Så jag hade tänkt berätta om det lite kort. Till er som redan vet vad det inbär, ni behöver inte läsa (:

NH eller Naturla horsemanship som det egentligen heter är en naturligt sätt och kommunicera med sin häst eller ponny.

Man vill lära sig att förstå hästen och dess signaler och naturliga betende. Varför den gör just som den gör och hur man får den att vilja göra saker.

T.ex hur man får hästen att vilja gå in i en transport istället för att gå in i den fast att den vet om att det är supertråkigt att stå inne i den. Hänger ni med vad jag menar? (:

NAtural horsemanship är kommunikation på hästens vilkor gott och kort kan man säga!

Så nu vet ni lite om vad jag menar och vad jag sysslar med när jag säger att jag ska träna NH (:


Kram// Annie

Av elin & malin - 13 juli 2011 22:16

Förlåt för min ur usla uppdatering :(

Jag som ska vara gästbloggare ska ju blogga en massor men tyvärr har jag inte haft en ledig minut idag känns det som. :(

Men min dag har i alla fall vart underbar.

Tränade ju NH som jag sa imorse att jag skulle göra och skiit vad bra det gick! O.o

Hon sparng efter mig när jag sprang och hon var verkligen supermysig!

Jag löslogerade henne för fösta gången på riktigt, asså jag har juh löslongerat innan men idag var första gången hon sprang i en volt runt mig helt lös! :D

Underbart!

Här kommer i alla fall lite bilder (:


       


Kram // Annie

Av elin & malin - 13 juli 2011 20:04

Hellu! :D

Nu kommer filmen på det jag pratade om.. "Människo-hoppning" som jag kallar det ;)

Alex (min kompis) hoppade idag, vill ni se bilder och film på det?? :D

HON SLOG SITT REKORD IDAG!! GRATTIS TILL HENNE!!! :D

//Linda

Av elin & malin - 13 juli 2011 13:33

Jag sysslar med en annan typ av hoppning kan man säga, en del säger häcklöpning men jag tycker inte alls att det är häcklöpning jag sysslar med..

Håller på med en film nu, så att ni kan förstå vad jag menar egentligen. Jag själv kallar det för människo hoppning xD 


//Linda

Av elin & malin - 13 juli 2011 13:02

Hej hej! ;D Idag och i morgon ska jag gästblogga på teamEM, det ska bli skoj skoj! :D

Ni kanske vill veta lite kort om mig kankse? Jo, det tror jag nog att ni vill :)

Jag är då en tjej, som ni förmodligen redan har listat ut eftersom jag heter Linda ;p. Jag håller också på med hästar men mer för skojs skull och satsar då inte på träningar och tävlingar, utan bara rida ut i skogen, gör det några gånger i veckan. Har då ingen egen häst men jag är inte deppig för det, nej, utan jag har även ett stort intresse för film och fotografi. Kan ladda upp några bilder så får ni se lite vad jag har plåtat ;p. 

Mitt mål är att bli en djurfotograf, och jag vill ut och komma igång och verkligen köra igång på mitt mål. Så om det finns någon ryttare (till en början) i Skaraborg som ligger i Västra Götaland får jätte gärna höra av sig om du är intresserad av att bli fotad någon dag :)

Det kostar ingenting, elr ev. (om det är lång resa) så kostar resan!


Här kommer några bilder :)

                Några stycken av bilderna är redigerade, men inte så mycket, har höjt/sänkt kontrasterna/intensiteten i bilden.

Bilderna på Nicholai är INTE redigerade, har bara lagt på texten.


Just det, har ni några frågor, kommentera mina inlägg så svarar jag så fort jag kan! :D

//Linda :)

Av elin & malin - 13 juli 2011 10:07

Nu har jag vaknat och ska snart äta frukost (:

Ska sedan gå ut och träna lite NH hade jag tänkt, det bli antingen film eller bilder på det. Vi får se (: 


Kram // Annie

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards