teamem

Alla inlägg den 12 juli 2011

Av elin & malin - 12 juli 2011 21:35

Det är två grejor som jag verkligen älskar att göra och spm jag inte berättat och det är att fota och att matcha på hästar!

Jag byter schabrak var eller varannan dag på hästarna och jag försöker alltid att matscha en tröja till lindorna och schabraken. Men ibland så har jag inte samma färg.

Här är några av mina favorit matchningar!


         


Här är ett par bilder osm jag tagit på natur och andar djur! :D


       


Har ni något favorit intresse som ni verkligen älskar? :D


Kram// Annie

Av elin & malin - 12 juli 2011 20:59

Har precis ätit upp min kvällsmat. Blev köpemat. Gött! :D

Nu sitter jag och min syrra och kolla på My little Pony... xD   hahah, det var en kompis som rekomenderade den som man kunde kolla avsnitten på youtube oxh jag fastnade direk! Det är nya animerade avsnitt och de är supersöta och roliga!

Har nog redan sett 10 st avsnitt bara idag! O.o xD


Appropå youtube, ni kan gå in på min kanal "Penny RE 12" och där hittar ni en massa videoklipp på mig, Penny, Julia och Missy :D



Kram// Annie


Av elin & malin - 12 juli 2011 20:19

Hejhej, jag heter Emilia och ska gästblogga här idag och imorgon :)

Jag tänker berätta lite om mig själv och vill ha jätte många kommentarer :)

Om mig: Jag är en glad tjej på 13 år. Jag har en hund som heter Enzoo och han är en Svensk Lapphund på 15 månader :) Jag spelar fotboll och rider, jag har inte bestämt mig att rikta in mig på bara en sak men i slutändan ska det nog bli ridningen, jag vill bli hästuppfödare, häst/djur fotograf eller hästskötare :)


Om min ridning: Jag började rida när jag var 7. Jag rider 1-2 ggr i veckan då jag inte har tid med så mycket mer.  När jag hade ritid några år blev jag skötare på en liten envis shettis som hette Wincent, han var svart och busig. Han brukade kasta av mig lite då, och då och en gång tänkte han lägga sig ner och rulla när jag red honom med sadel och allt x) Men jag fortsatte träna och rida honom men till sist så blev jag för lång.  Sen började det hända lite i min ridning efter många år, jag började vara med på KM och clearround inom klubben. Jag red en helt underbar ponny som hette Pippi!<3 Hon var verkligen den mest underbaraste ponnyn, hon var väldigt pigg så dom mindre barnen och även vissa störra barn vågade/gillade inte att rida henne men jag var en av dom som gjorde det.  Jag kom 3:a på KM i hoppning och 1:a i dressyren. :) Jag red henne oftare och oftare och nästan varje ridlektion red jag henne. Sen hände en underbar sak, stallchefen frågade om JAG ville ta hand om och rida Pippi på sommaren så hon inte skulle bli så tjock. Jag tackade såklart ja och väntade till sommaren, men det blev inte så...Pippi hade varit till salu sen en ganska lång tid tillbaka bara för att hon var så pigg för dom mindre barnen. Men hon hade inte gått igenom besiktiningen men då gjorde hon det, innan i början av sommaren innan jag börja ta hand om henne :( Jag blev såklart ledsen och allt jag har kvar av henne är minnerna, bilderna och lite tagel. Men jag fortsatte kämpa och började rida en annan häst som hetter Plopp han är lite lik Pippi men ingen kan bli som Pippi, hon var så annorlunda....Ja det är ungefär det som har hänt men jag kom 2:a i KM med Plopp :) Fråga vad ni vill :)

Lägger ut sista inlägget imorgon :) 

Av elin & malin - 12 juli 2011 19:19

Idag red jag ca. 1 timma, blev mest trav och galopp.

Tog 1km rundan, och gud vilken känsla man får! Att klara 1km på ca 1.30sek med en c-ponny som nästan är helt welsh. Då går det riktigt fort!

Vill bara dra till Göteborg, starta en galopptävling bara för skoj skull, sen åka till grästorp den 6 augusti, ta med mig Natalie så hon ropar banan, sen åker jag och startar hans första Lokala. Härliga tanke..

Varför jag just säger att Natalie ska med på dressyrtävlingen är för att det är hon som gjorde så jag kom in i detta!

Bilderna är ju inte precis snygga, men söta!

             

Av elin & malin - 12 juli 2011 18:58

  Hejsan alla!

Förlåt för en dålig uppdatering idag, men jag har inte vart hemma. Har vart i Göteborg och handlat lite kläder. Blev bara en tröja och ett par jeansleggins :p

Men jag provade en hel drös av kläder men inget passade >.<


Bilden är från dagen när vi flummade, jag i mitten, Julia till vänster och vår storasyster till höger xD


Fich för övrigt hem ett eksemtäcka till Penny, hon har nämligen soleksem "/


Är det något ni vill att jag ska skriva om? 

Ge förslag :D


Kram// Annie


Av elin & malin - 12 juli 2011 13:22


Stack precis ut för att kolla om min Kingsland piké hade dykt upp, men nej! Däremot hade hööks nya höst/vinter kattalog kommit! Framsidan ser härlig ut, men hur ofta badar man med en häst i dunväst? Skulle passat bätre med en mer höstbild! Kollar man innehållet på ryttarsidorna är det mästa grått, vitt, svart eller brunt vilket jag tycker är tråkigt. Hösten och vintern behöver ju ha lite roliga färger tycker jag! Och barngrejerna, blä på hello kitty sakerna! Tycker det är överdrivet att ha i stallet. De har fått in ett skärp (det på bilden nedanför) som ser exakt ut som HV polos pannband. Sen till ett aachenträns med platt nosgrimma och platt pannband. Exakta kopian an Dyóns träns. De har fått in mycket snygga vinter och regn täcken! Det har dom gjort bra, och ponnysakerna kan man inte göra annat en att gilla. Riktigt fina färger och söta loggor!

Äntligen har de fått in en martingalplatta ! Vill verkligen ha en, och den kostar endast 179:-, tack Hööks!


Får man höra på era åsikter om Hööks och deras nya kattalog?


HV polos pannband

 

Av elin & malin - 12 juli 2011 09:38

Hejsan Hopssan alla läsare!

Idag och imon fick jag äran att gästblogga här O.o :D

Kan juh säga att det var inte det lättase att hitta dit man skulle lägga upp inlägg xD haha, tog mig 5 minuter, tror nog att det är jag so   m är dålig...xD

Så vi får se hur det går dessa dagarna x3



Ahh, ska berätta lite om mig kanske så att ni vet vem som sitter och skriver till er (:

Jag heter Annie och är då en tjej på 16, fyllde det i maj och har två egna hästar.

Bor på bondgård i Varberg, min pappa driver äggproduktion så vi har ca 20.000 hönor! :o

En av mina två hästar som jag äger helt själv är ett Engelsktfullblod och som jag håller på att utbilda i Engelsk ridkonst (:   Hon är  på 7 år nu och lite sen i utbildningen då hon gick som galopphäst tills hon var två, sedan kan man säga att hon hade "sabbats år" där hon inte gjorde något ting förens hennes förra ägare köpte henne (:  Jag har nu ägt hennne i nästan ett år och man kan säga att det har redan vart en lång bergodallbana. Jag tränar även Natural Horseanship med både henne och min andra häst Penny.



  


Min andra häst är då en liten B-ponny som heter Penny RE 12 men som kallas gott och kort för Penny.

Henne delar jag och min tvillingsyster på och vi har ägt henne sedan hon var 18 år och hon fyllde 25 i söndags! Man kan säga att de har vart de bästa åren i hela mitt liv som jag har haft henne och det kommer att bli en del år till hoppas jag! :D

Men henne har vi tränat en held del men NH och trick så hon kan lite av varje (:


jahh, detta var nog allt om mig tror jag.

Har ni några frågor så är ni välkommna att fråga. Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar (:


Kram// Annie

Av elin & malin - 12 juli 2011 01:40

Tänker, och kommer alltid att tänka

Placera sig eller skita it !

Finns inget mellanting, kör bara ! 

Ha kul !

______________________________________________________

-Våga våga och vägra vägra-

    -Gå på alla dina svaga sidor-    -Det enda man kan göra är att hoppas-   -Att räkna ner, från första hindret, till sista- -Pusha och tyck allt är kul-     

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards