teamem

Direktlänk till inlägg 6 juli 2011

Ridläger pass!

Av elin & malin - 6 juli 2011 21:48

Sorry att jag inte skrivit på ett tag men har inte orkat, heheh..

Ridlägret är så suuuperbra och jag har lärt mig massor helt enkelt! :D (Y)

Både jag och Rocky utvecklas tillsammans, Det är två pass / dagen + teori.

Morgonen - Dressyr (Dock ingen WE ! )

Eftermiddagen - Hoppning

Michaela lär ut suuper bra, Som privat lektion då man bara rider 2 & 2 / 1 & 1

Rocky mår super och tycker det är jättekul (verkar det som?!)

Dressyren har vi förbättrat enormt mycket och hon är väldigt bra på att hitta dom små "problemen" man har vilket Michaela hjälper till att rätta till snabbt,

Våra "problem" i dressyren är :

  • Form och att ställa i en volt
  • Kontroll över hästen (ibl lyssnar han inte och gör som han vill)
  • Min sits (sitter för mycket ut med tårna)

Detta har jag fått mycket bättre kontroll över!



Hoppningen går också superbra och även här har vi rättat till "problem"

Så nu kan jag vända tvärt i galopp (bra för omhoppning :D )

hoppa allt mer krävande hinder.

hoppvolt (detta var dock svart haha)

Ha kontrollerad galopp mot hinder.

och kunna stanna utan att dra i tyglarna genom att bara använda min Sits

Idag hoppade vi 85/90 oxer + rättupstående det gick bara så bäst ,

älskar min pålle! :D

Sen hade vi svamp krig hahahahaa,,, typ kastade blöta svampar på varandra ?+ att vi fyllde platspåsar och kastade hehehe..michaela hällde en hel HINK men vatten över madde hahahah,,,äldskar't :D


Domma här "problemen" hade jag :


  • Eftergift
  • Blicken
  • kontollerat tempo mot hinder
  • Bromsen.

Dom är tillrättade och han går klockrent! :D

så nöjd med detta läger är jag verkligen  (kke går det nästa år med? :D )


Michaela tog iallafall bilder från hoppningen och så som hon ska skicka till mig så dom kommer upp typ imorgon eller så ;)


 



 
 
Ingen bild

necha

6 juli 2011 22:11

vad är det för ridläger ,kan du skicka länk :D ??

elin & malin

7 juli 2011 16:11

http://mgridsport.se/page2.html Där är länken ;)

 
Ella

Ella

8 juli 2011 21:01

skrivit om er på min blogg titta gärna in

http://ponniemupparna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elin & malin - 6 september 2011 10:47

Bloggen är flyttad till http://vanersborgryttarna.blogg.se så kika in där vetja! ...

Av elin & malin - 5 augusti 2011 15:08

Bloggen är under designbyte   för tillfället!

Av elin & malin - 3 augusti 2011 22:35

        Kapacitet för mer? Att han har!      Rosetten var lite läskig..    Foto; Maja Simonsson   ...

Av elin & malin - 3 augusti 2011 21:00

När vi kom till LERK var paddocken jätte slaskig och underlaget var tungt.  Banan innehöll grindar, vågplank, naturhinder, vattenmatta mm.   LD På framhoppningen gick han fint, inte sånt tempo jag ville han skulle gå i men det var ju pga und...

Av elin & malin - 3 augusti 2011 13:39

Tillslut hittade jag en som kunde hänga på till Lilla Edet och fota. Det blev Maja Simonsson, hon kommer nu när som helst.  Sen bär det av till stallet, fixa sadel, träns, transport mm. Är skit taggad inför ''tävlingen'' i kväll, satsar på 2 fina...

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards