teamem

Direktlänk till inlägg 4 mars 2011

Ridning (:

Av elin & malin - 4 mars 2011 18:45

Idag red jag i paddocken (har inte kunnat rida där föut pga all snö ) i ca:40-45 min , gick superduper bäst  och han var mjuk och följsam hela tiden.Först blev det öite dressyr i ca 20 min + uppvärmning i början var han stel men sen mjuknade han upp och gick jättefint , gjorde inga avancerade övningar direkt, lite tempoväxlingar och voltarbete.


På slutet hoppade jag med han i början hoppa jag bara 20 cm för att han inte hoppat på hela vintern i princip, men sedan tog vi några skutt uppåt 55-65 även har gick han jättebra något het men han lyssnade bra ändå (:


Dagens + är att dom ska ploga av paddocken till helgen !   (happysmile)

Dagens - är att jag har fått massa blåmärken i hela fejset xD 

1:a blåmärket kommer från rocky som nocka mig med han mule över ögat (fråga inte hur vi lyckas)

2:Blåmärket kommer för att min kopis råka putta mig på en skåpskant så jag fick den rakt in i kinden xD

3:blåmärket kommer yttligare från min kära häst då jag råkade stå för nära när han dängde in med huvudet i mitt hahahahahaha  xd


Här får ni en redigerad bild iaf (: 


   Kan berätta lite tips om hur jag gjorde bilden om ni vill ? (:

1:börja med att göra bilden svart/vit

2:sen tar du  effekten soften och suddar på dig och hästen så det ser ut som bara ni är i focus.

3:lägg till en text behöver inte vara den jag skrev sen redigerar du texten lite och drar ner opaciteten till ca 20 % (:


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elin & malin - 6 september 2011 10:47

Bloggen är flyttad till http://vanersborgryttarna.blogg.se så kika in där vetja! ...

Av elin & malin - 5 augusti 2011 15:08

Bloggen är under designbyte   för tillfället!

Av elin & malin - 3 augusti 2011 22:35

        Kapacitet för mer? Att han har!      Rosetten var lite läskig..    Foto; Maja Simonsson   ...

Av elin & malin - 3 augusti 2011 21:00

När vi kom till LERK var paddocken jätte slaskig och underlaget var tungt.  Banan innehöll grindar, vågplank, naturhinder, vattenmatta mm.   LD På framhoppningen gick han fint, inte sånt tempo jag ville han skulle gå i men det var ju pga und...

Av elin & malin - 3 augusti 2011 13:39

Tillslut hittade jag en som kunde hänga på till Lilla Edet och fota. Det blev Maja Simonsson, hon kommer nu när som helst.  Sen bär det av till stallet, fixa sadel, träns, transport mm. Är skit taggad inför ''tävlingen'' i kväll, satsar på 2 fina...

Presentation


Välkommen!
Vad roligt att du har hittat hit. Vi är 2 satsande hoppryttare. Malin har en c-ponny som heter Rocky och är 19 år. LD.
Elin har en C-ponny som heter Oliver och är 7 år, hon köpte honom från nuntorp 2010. LD LC.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad gillar du bäst med vår blogg?
 Inläggen
 Bilderna
 Designen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken ! :)


Ovido - Quiz & Flashcards